همشهری آنلاین: جانی آیو شاید بیش از هر فرد دیگری، حتی بیش از استیو‌جابز به واسطه طراحی و ساخت گوشی‌های آی‌فون به بسط و تکامل عصر گوشی‌های هوشمند کمک کرده‌باشد.

جانی آیو

براساس گزارش CNN، اما زماني كه از او پرسيده مي‌شود كه نحوه تحول جهان به واسطه آي‌فون را چگونه ارزيابي مي‌كند،‌ اين غول طراحي شركت اپل ارزيابي هشدار‌دهنده‌اي از اين موضوع دارد.

آيو،‌مدير طراحي شركت اپل در مراسمي كه روز جمعه 6 اكتبر توسط نشريه نيويوركر برگزار شد گفت مانند هر ابزار ديگري، براي آي‌فون نيز كاربري‌هاي خوب و كاربري‌هاي بد وجود دارد. وي در پاسخ به اين پرسش كه منظور از كاربري بد يا سواستفاده چيست گفت: استفاده بيش از اندازه.

آيو معمولا در اين نوع از كنفرانس‌ها به بررسي مواد و فرايند ساخت محصولات مجلل شركت اپل مي‌پردازد، اما اين‌بار وي به رد و بدل كردن اطلاعات درباره زواياي تاريك اين محصولات پرداخت: اعتياد به نمايشگر گوشي و جدا افتادن از محيط اطراف.

البته آيو محصول ديگر شركت اپل را به عنوان راه‌حل اين مشكلات معرفي كرد: ساعت اپل. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا خود دائما درحال بررسي ايميل‌هاي دريافتي‌اش در گوشي هست يا نه پاسخ داد با كمك ساعت اپلم تلاش مي‌كنم كه اين‌كار را نكنم.

شركت اپل از سال 2007 كه اولين مدل از آي‌فون را روانه بازار ساخت،‌تا به امروز بيش از يك ميليارد دستگاه آي‌فون به فروش رسانده‌است.

از ديگر پاسخ‌هاي جذاب ديگر آيو به اين پرسش بود كه براي ساخت گوشي‌هاي آي‌فون از چه چيز الهام گرفته شده‌است و آيو در پاسخ گفت: از نفرت. زماني كه روي ساخت آي‌فون‌ كار مي‌كرديم، يكي از بزرگترين انگيزه‌هاي ما حس نفرتي بود كه نسبت به گوشي‌هاي مورد استفاده‌مان داشتيم، فكر مي‌كنم آن گوشي‌ها روح انسان را نابود مي‌كردند.

کد خبر 384356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha