همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم گفت: بیش از سه میلیون پرنده مهاجر سالانه وارد کشور می‌شوند که از این تعداد یک میلیون پرنده در فریدونکنار مازندران فرود می‌آیند.

بیش از ۳ میلیون پرنده مهاجر سالانه وارد کشور می‌شوند

به گزارش ايرنا، فرشاد زین‌العابدین طهرانی در همایش روز ملی دامپزشکی در خراسان شمالی اظهار کرد: از این تعداد پرنده مهاجر در شهر فریدونکنار، 500 هزار پرنده صید می‌شود و به این علت اسم این مکان به سیاه چاله پرندگان معروف است.

وی با بیان این که سال گذشته حدود چهار هزار پرنده وحشی در تالاب میقان اراک تلف شدند افزود: در برخی از استان‌ها استخرهای ذخیره آب ایجاد شده که پرندگان وحشی در آنجا توقف می‌کنند.

زین‌العابدین طهرانی عنوان کرد: تاکنون 100 بازارچه پرندگان در کشور شناسایی شده که حدود 50 درصد از این بازارچه‌ها در سه استان گلستان، مازندران و گیلان است.

وی اظهارکرد: به عنوان مثال در بازارچه شهر جویبار مازندران روزانه 30 هزار پرنده وارد و خارج می‌شوند که اگر این پرندگان آلوده باشند، آلودگی در سطح کشور سرایت می‌کند.

زین‌العابدین طهرانی با اشاره به تولید بیش از یک میلیارد جوجه یک روزه گوشتی در کشور گفت: از این تعداد، 420 میلیون جوجه یک روزه گوشتی سهم استان‌های مازندران، گيلان و گلستان است که از این میزان 210 میلیون قطعه بین سایر استان‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان این که جمعیت طیور موجود در این سه استان 30 درصد جمعیت طیور روستایی در کشور است افزود: تولید 21 درصد از واحدهای مرغ گوشتی کشور نیز در مازندران، گیلان و گلستان قرار دارد.

زین‌العابدین طهرانی درباره ویروس آنفلوانزا نیز گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید در عملیات مبارزه با بیماری آنفلوانزا مانند شناسایی زودهنگام بیماری، قرنطینه کانون و مناطق آلوده، معدوم‌سازی موارد آلوده و پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان بسیج شوند.

کد خبر 384341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha