شهروندان باید ارزنده‌ترین خدمات را برای زندگی توأم با آرامش دریافت کنند. بنابراین باید کانون‌های سالمندان تقویت شود و خدمات‌دهی آنها در آینده‌ای نزدیک افزایش یابد.

شهردار تهران: همه باید ارزنده‌ترین خدمات را برای زندگی با آرامش دریافت کنند.

اين خبر را شهردار تهران در گردهمايي سالمندان پايتخت عنوان كرد. محمدعلي نجفي صبح 14 مهر ماه در مراسم پياده‌روي و گردهمايي سالمندان پايتخت كه با حضور هادي ايازي قائم‌مقام وزير بهداشت، عيسي فرهادي فرماندار تهران، برخي اعضاي شوراي شهر، معاونان شهردار، شهرداران مناطق 22گانه و جمعي از مديران ارشد شهري برگزار شد، گفت:

هم‌اكنون سالمندان مي‌توانند با ارائه كارت‌هاي منزلت از خدمات مناسبي در شهر تهران برخوردار شوند اما قطعا تلاش خواهيم كرد تا توسط اين كارت‌ها خدمات بيشتري ارائه شود. شهردار پايتخت افزود: خيلي خوشحالم كه شاهد هستم شهروندان سالمند تهراني از نظر جسمي و روحي در سلامت به‌سرمي‌برند. به اميد خدا كه اين نشاط و خوشحالي ساليان سال در شما وجود داشته باشد.

وي با تأكيد بر اينكه دوران سالمندي يك فرصت است و نه يك تهديد، تصريح كرد: در فرهنگ ديني ما تأكيد شده است كه از اين دوران بايد با احترام ياد كرد. نجفي با بيان اينكه سالمندان گنجينه‌اي براي پايتخت محسوب مي‌شوند، ادامه داد: معتقدم يكايك شما عزيزان سرمايه‌اي براي پايتخت ايران اسلامي هستيد. شهردار تهران در ادامه با اشاره به اينكه تاكنون اقدامات بسياري در راستاي تكريم سالمندان در مناطق 22گانه شهرداري انجام شده است، عنوان كرد: قطعا در آينده‌اي نزديك اين برنامه‌ها با رفع ضعف‌ها، نارسايي‌ها و كاستي‌ها ادامه خواهد يافت.

وي ادامه داد: كانون‌هاي سالمندان كه نهادي غيردولتي اما بسيار فعال هستند، حتما تقويت خواهند شد. نجفي با تأكيد بر اينكه هم‌اكنون سالمندان مي‌توانند با ارائه كارت‌هاي منزلت از خدمات مناسبي در شهر تهران برخوردار شوند، گفت: قطعا تلاش خواهيم كرد تا توسط اين كارت‌ها خدمات بيشتري به اين قشر از جامعه ارائه شود. شهردار تهران خاطرنشان كرد: اميدواريم بتوانيم شهر تهران را براي زندگي عموم شهروندان به شهري پر از اميد و شكوفايي تبديل كنيم. وي با تأكيد بر اينكه زندگي در تهران بايد همواره همراه با آرامش و آسايش براي شهروندان باشد، ادامه داد: همه اقشار بايد ارزنده‌ترين خدمات را براي زندگي توأم با آرامش دريافت كنند.

  • افزايش خدمات كارت‌هاي منزلت

شهردار تهران با بيان اينكه معتقديم هر يك از سالمندان به‌عنوان گنجينه‌اي از تجربه در پايتخت حضور دارند، گفت: بايد سازمان‌ها و نهادهاي مختلف شرايطي را فراهم كنند كه اين قشر از جامعه نيز زندگي توأم با آسايش و آرامش داشته باشند.

محمدعلي نجفي درحاشيه مراسم پياده‌روي و گردهمايي سالمندان پايتخت در جمع خبرنگاران گفت: نهم مهرماه روز جهاني سالمند است و همه‌ساله در كشور ما يك هفته ويژه‌برنامه‌هايي براي اين قشر عزيز برگزار مي‌شود. شهردار پايتخت با اشاره به برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي متفاوت در مناطق 22گانه در اين هفته براي سالمندان افزود: امروز نيز بيش از يك هزار نفر از شهروندان ارشد تهراني در منطقه15جمع شده‌اند تا در ويژه‌برنامه‌هاي تدارك ديده شده شركت كنند.

وي با بيان اينكه معتقديم هر يك از سالمندان به‌عنوان گنجينه‌اي از تجربه در پايتخت حضور دارند، ادامه داد: اگر ما بر اين باوريم كه تهران بايد شهري براي زندگي همه اقشار جامعه باشد، قطعا سالمندان سهم بسزايي در اين خصوص خواهند داشت. نجفي تأكيد كرد: بايد سازمان‌ها و نهادهاي مختلف شرايطي را فراهم كنند كه اين قشر از جامعه نيز زندگي توأم با آسايش و آرامش داشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به خدمات‌رساني گسترده شهرداري تهران به سالمندان افزود: هم‌اكنون كانون‌هاي سلامت سالمندان در مناطق 22گانه شهر به اين قشر عزيز خدمت‌رساني مي‌كنند. همچنين نظرات و مشكلات اين عزيزان را به مديران ارشد شهرداري منتقل مي‌كنند. شهردار تهران با بيان اينكه برخي از عزيزان سالمند گله‌هايي درخصوص صدور كارت منزلت و نحوه خدمات‌رساني آن داشته‌اند، تأكيد كرد:

ان‌شاءالله در آينده‌اي نزديك كارت‌هاي منزلت در سطح وسيع‌تري ميان شهروندان توزيع خواهد شد و قطعا خدماتي كه اين كارت‌ها ارائه خواهند كرد، بيش از گذشته خواهدبود. نجفي تصريح كرد: در آينده شهروندان سالمند از تعداد گسترده‌تري از مراكز تفريحي، فرهنگي، خدماتي با ارائه اين كارت بهره‌مند مي‌شوند و همچنين ناوگان حمل‌ونقل عمومي به واسطه كارت منزلت، خدمات‌دهي مطلوبي خواهد داشت.

کد خبر 384309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha