جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۴ مهر ماه در تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی اقامه شد

خاتمی سید احمد

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به طرح موضوع برجام در روزهای اخیر اظهار داشت: حرفی که اخیرا می‌زنند و می‌گویند باید گفت‌و‌گوی مجدد صورت گیرد، بحمدالله مسوولان ما هم یکصدا گفته‌اند و می‌گویند برجام قابل مذاکره مجدد نیست این موضع درستی است.

وی تصریح کرد: این موضع را تقویت می‌کنیم؛ موضعی در شان عزت ملت ایران است و به عنوان امام جمعه به مسوولان محترم می‌گویم که تریبون نماز جمعه تریبون مردمی است. کارهای دیپلماتیک مربوط به وزارت خارجه است ما اینجا حرف مردم را می‌زنیم. حرف ما این است که به خدا و به این مردم باید اعتماد کرد.

خاتمی همچنین با تاکید بر این که به حمایت اروپا دل نبندید، گفت: با اروپا درگیر نیستیم و خوب است که مسوولان ما تعامل دارند اما مطئمن باشید اگر اروپا قرار باشد ایران یا آمریکا را انتخاب کند، آمریکا را انتخاب خواهد کرد. دلخوش به حمایت اروپایی‌ها نباشید.
وی تاکید کرد: مسوولان محترم همگی یکصدا گفتید که آمریکا نقض برجام کرده است اما مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آمریکا حمایت کرده است و می‌گوید نقض برجام نشده است.

وی همچنین در خصوص هجمه به رئیس قوه قضائیه گفت: از اول انقلاب، نظام و انقلاب هدف بوده است و از جمله روش‌هایشان تخریب مسوولان عالی رتبه نظام بود. یادمان نرفته است تخریبی که از شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی داشتند؛ آن روزها به ترور سخت افزاری و فیزیکی روی آوردند. الان روش عوض شده و وارد ترور نرم افزاری و تخریب شخصیت این رئیس مجتهد قوه قضائیه شده‌اند.

خاتمی افزود: ریشه اش روشن است؛ قوه قضائیه عزم خود را جزم کرده است با مفسدان اقتصادی قاطع برخورد کند؛ رئیس قوه قضائیه محکم در برابر فتنه گران ایستاده است و این هم هزینه‌اش است و بحمدالله خودشان هم متوجه هستند که با این ترفندها می‌خواهند آنها را از هدف والایشان بازدارند که نخواهند توانست.

وی گفت: هم وزیر اطلاعات و هم رئیس سازمان اطلاعات سپاه این تهمت‌ها را تکذیب کردند. رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفته است که طی ماه‌های آینده ما شاهد اتهام زنی به دیگر مسوولان هم خواهیم بود. عدو شود سبب خیر اگر خد ا خواهد.

خاتمی ادامه داد: با این دروغی که گفته‌اند، به فضل خدا، ملت در برابر همه خبرهای اینها یک علامت سوال بزرگ می‌گذارد و این گامی در مسیر بصیرت و همان حرفی است که بارها از این منبر به تعبیر مقام معظم رهبری - که این را تریبون نمی‌گویند - گفته‌ایم اخباری که از ناحیه بی‌تقواها داده می‌شود نباید بلافاصله گوش کرد و ترتیب اثر داد.

وی تاکید کرد: با همه اینها، نظام، نظام مقتدری است. قطعا مسوولان نظام می‌دانند که منشاء این شایعات چیست؛ یک سایتی است که بهائی‌ها آن را تزریق و تامین می‌کنند. من نام نمی‌برم اما مسوولان محترم شما که بحمدالله مقتدرید، این سایت‌های ضد انقلاب را می‌شناسید با این سایت‌های ضد انقلاب قاطعانه برخورد کنید.

کد خبر 384262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha