پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره محیط‌زیست پارس‌آباد با بیان این که شکار در تالاب‌های مغان مطلقا ممنوع شد، گفت: تالاب‌های مغان پناهگاه حیات وحش‌ است.

ممنوعیت شکار در تالاب‌های مغان

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط زيست، هاشم میرزانژاد بعد از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: تالاب‌های مغان پناهگاه حیات وحش بوده و جزو تالاب‌های حائز اهمیت استان و درحال ثبت در کنوانسیون بین‌المللی رامسر به عنوان تالاب بین‌المللی است که در صورت اتمام مراحل قانونی ثبت می‌شود.

وی افزود: تالاب‌های مغان از جمله سد میل مغان آماده میزبانی از پرندگان مهاجر هستند که 72 گونه پرنده به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و این تالاب‌ها پناهگاه امنی برای زیست انواع آبزیبان و کنار آبزیان نیز محسوب می‌شود و نیاز است که به عنوان فرصتی مغتنم مورد توجه همگان واقع شود و در این زمینه هیچ سوء استفاده‌ای در ارتباط با نگهداری محیط زیست انجام شود.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پارس‌آباد گفت: با کسانی که به هر دلیلی قصد نابودی محیط زیست را دارند برخورد قانونی انجام می‌شود که نیاز است این موضوع با جدیت و اهتمام ویژه در دستور کار قرار داده شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

میرزانژاد بیان کرد: از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان می‌توان به تالاب و آبگیرهایی همچون تالاب میل و مغان در اصلاندوز، سواحل رودخانه مرزی ارس، دریاچه شهرک شهید غفاری و تالاب تپراق کندی اشاره کرد که هر کدام نقش مهمی در ارتباط با زیستگاه‌های پرندگان و انواع دیگر حیوانات دارند.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین تالاب این شهرستان تالاب میل مغان است که وسعتی بیش از 900 هکتار دارد که به عنوان مرز دو کشور ایران و آذربایجان احداث شده و محل مناسبی برای رویش انواع گیاهان است که نیاز است برای حفظ و حراست این زیستگاه‌ها تمام تلاش خود را انجام دهیم.

کد خبر 384187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha