همشهری آنلاین: مطالعه جدید نشان می‌دهد ورزش منظم با هر شدتی می‌تواند از ابتلا به افسردگی در آینده پیشگیری کند و تنها یک ساعت در هفته هم می‌تواند کافی باشد.

یک ساعت ورزش در هفته از افسردگی پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، تحقیقات محققان دانشگاه نیوساوث ولز بریتانیا نشان می‌دهد حتی مقادیر کم ورزش هم می‌تواند بدون توجه به سن یا جنسیت برای سلامت روان مفید باشد و عاملی محافظ در مقابل افسردگی باشد.

در بزرگ‌ترین مطالعه از این نوع، محققان ۳۳,۹۰۸ فرد بزرگسال نروژی را از لحاظ میزان ورزش و علائم افسردگی و اضطراب به مدت بالغ بر ۱۱ سال تحت نظر داشتند.

این تیم تحقیق بین‌المللی دریافت اگر افراد تنها یک ساعت در هفته فعالیت فیزیکی داشته باشند، ۱۲ درصد موارد ابتلا به افسردگی قابل پیشگیری است.

ساموئل هاروی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما جالب است چراکه نشان می‌دهد حتی مدت اندک ورزش، مثلا یک ساعت در هفته، هم می‌تواند تاثیر حفاظتی قابل توجهی در مقابل افسردگی داشته باشد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما همچنان در تلاش برای دلیل این تاثیر حفاظتی ورزش هستیم، اما معتقدیم مزایای آن ناشی از فواید گوناگون فیزیکی و اجتماعی فعالیت فیزیکی است.»

نتایج این تحقیق نشان داده است شرکت کنندگانی که هیچ ورزشی انجام نمی‌دادند ۴۴ درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی در مقایسه با افرادی که یک تا دو ساعت در هفته ورزش می‌کردند، بودند.

کد خبر 384151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha