گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی گفت: با تصویب قانون جامع مبارزه با دخانیات با تمامی واحدهای صنفی عرضه‌کننده قلیان برخورد می‌شود که این قانون شامل قهوه‌خانه‌ها نیز می‌شود

سردار اسماعیل احمدی مقدم، در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به جلسه مسئولان ناجا با وزیر بهداشت برای اعلام مصادیق قانون مبارزه با دخانیات گفت: اطلاعیه برخورد با واحدهای صنفی عرضه‌کننده قلیان تا چند روز آینده منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: این قانون برای قهوه‌خانه‌هایی که  در مجوزشان سرویس قلیان و چای نیز ذکر شده است قابل اجرا‌ست و این واحدها باید بر اساس قانون جدید تغییراتی در مجوز فعالیت آنها ایجاد شود.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعلام مصادیق بد پوششی در فصل زمستان با بیان اینکه پوشش مناسب از سوی مردم رعایت می‌شود، گفت: مأموران پلیس در مواردی که مصادیق حجاب و پوشش مناسب رعایت نشود تذکراتی را می‌دهند.


وی درباره مصادیق بد پوششی در زمستان گفت: استفاده از کلاه به جای روسری و مقنعه یا استفاده از کاپشن به جای مانتو و استفاده از چکمه‌های بلند از جمله این مصادیق هستند.

فرمانده نیروی انتظامی در مراسم صبحگاه کارکنان انتظامی تهران بزرگ گفت: اجرای طرح امنیت اجتماعی موجب کاهش آمار زندانیان نسبت به سال‌های گذشته شده و همچنین می‌توانیم ادعا کنیم که در حال حاضر تهران از بالا‌ترین شاخص‌های امنیتی در دنیا برخوردار است.

احمدی مقدم  خاطر نشان کرد: با مردم عهد می‌بندیم که در تداوم طرح‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی کوتاهی و تردید به خود راه ندهیم تا شاهد شاخص‌های مطلوب در زمینه امنیت در جامعه با شیم.

وی درباره اجرای طرح برخورد با معتادان و مقدار مصرف روزانه مواد‌مخدر در کشور گفت: آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد ولی در زمینه معتادان پرخطر برآورد ما حدود 70 هزار معتاد بود که بعد از جمع‌آوری به رقم 22هزار نفر رسیدیم.

فرمانده ناجا گفت: معتادانی که به سوی درمان قدم گذاشتند دیگر مصرفی ندارند.

در ادامه فرمانده نیروی انتظامی مقابل این پرسش قرار گرفت که «ارزیابی مردم از میزان موفقیت اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی چه بوده است؟» و پاسخ داد: در مرکز نظارت همگانی ناجا «197»، فایل جداگانه‌ای با موضوع امنیت اجتماعی تشکیل شده که بر اساس آخرین بررسی‌ها در آذر ماه، میزان تقدیرها 54 و شکایت‌ها 3درصد بوده و این درحالیست که نیمی از این شکایت‌ها به برخورد نکردن پلیس با مواد فروشان و اراذل و اوباش اختصاص یافته بود.

همچنین از میان مجموع تماس‌های برقرار شده در آذر ماه امسال، تنها 9 درصد اعلام شکایت کرده بودند و 24 درصد به تقدیرها مربوط می‌شد.

وی در این باره اعلام کرد: نیروی انتظامی در نظر دارد برنامه مستندی از صدای شهروندانی که با مرکز نظارت همگانی ناجا «197» تماس می‌گیرند، بسازد. 

سردار احمدی‌مقدم در خصوص برخورد با فروشندگان کلان مواد مخدر نیز اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، نزدیک به 314 تن موادمخدر کشف شده که فروشندگان آنها، عاملان اصلی توزیع موادمخدر در کشور هستند، اما در این میان حلقه‌ای که معتادان را به فروشندگان کلان وصل می‌کند، همان خرده‌فروشان هستند که پلیس با قاطعیت با آنها برخورد کرد.

ستاد ویژه زمین‌لرزه

سردار احمدی‌مقدم با اعلام تشکیل ستاد ویژه زمین‌لرزه در نیروی انتظامی، در خصوص ضرورت آن تاکید کرد: از آنجا که با وقوع زمین‌لرزه‌ای شدید و ایجاد بحرانهای متاثر از آن، میزان آسیبها و خسارات، بسیار بالا خواهد بود، آمادگی نیروها برای غافلگیر نشدن از وقوع حادثه بسیار ضروری به نظر می‌رسید و بر این اساس در پی تشکیل این ستاد، تمام شبیه‌سازی‌های دقیق در حوزه ماموریت های پلیسی در صورت وقوع زمین‌لرزه در تهران انجام شده است.

سردار احمدی‌مقدم همچنین در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر این که اقدامات اجتماعی تسهیل‌کننده پیشبرد ماموریت‌های پلیس است، عنوان کرد: جامعه‌محوری به مفهوم مدارا با مجرم نیست، بلکه مدارا با جامعه و افرادی است که ابتدای مسیر ارتکاب جرم و رفتارهای ناهنجار هستند، چرا که اگر این افراد در همان مرحله اول متوقف نشوند، در مراحل بعدی با لباس یک مجرم و یک متجاوز مقابل مردم ظاهر می‌شوند که در آن موقع باید با آنها به عنوان یک معضل اجتماعی برخورد شود.

وی با بیان این که وضعیت رانندگی و ترافیک در تهران، مزاحمت‌ها و سرعت‌های ناهنجار و ایجاد خطر در خیابان‌ها نسبت به گذشته بهبود یافته است، ‌تصریح کرد: با تمام این شرایط هنوز با استانداردهای واقعی خودمان فاصله داریم.

رئیس پلیس کشور با اشاره به افزایش سطح امنیت برای زنان در جامعه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اجرای طرح‌های انتظامی، زنان در جامعه احساس امنیت بیشتری می‌کنند، چرا که شاهد وضعیت موجود بوده و با امنیت در معابر ظاهر می‌شوند.

کد خبر 38392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز