همشهری‌آنلاین: رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین گفت با تحقیقات بازرس ویژه مبارزه با فساد برای رسیدگی به اتهام ها درباره درآمد نامشروعش همکاری نکرده و مجوز انجام چنین تحقیقاتی را صادر نمی‌کند.

بازرس ویژه رسیدگی به پرونده فساد مالی رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین، مدعی است که در حساب‌های بانکی او صدها میلیون پزو است و دوترته از ارائه مستندات برای شفافیت مالی خود امتناع کرده است.

دوترته با انتقاد از بازرس ویژه، این آژانس رسیدگی را بسیار پر سر و صدا دانسته و این اتهام‌ها را دروغ و بر مبنای اطلاعات بی پایه و اساس خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،دوترته در یک سخنرانی گفت:‌ من اجازه چنین بررسی و قضاوتی را از سوی این بازرس نمی‌دهم. آنها شواهد دروغ و دستکاری شده دارند و می‌خواهند آن را به ملت ارائه دهند و شما از من می‌خواهید به آنها چنین اجازه‌ای را بدهم.

اظهارات دوترته با بیانیه سخنگویش در روزهای گذشته در تناقض است که گفته بود رئیس‌جمهور فیلیپین به بازرس ویژه احترام می‌گذارد و به بی‌طرفی‌اش اعتماد دارد.

دوترته ۷۲ ساله سال گذشته میلادی در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین پیروز شد و از آن زمان تاکنون به کمپین مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ادامه می‌دهد که باعث کشته شدن ده‌ها تن شده و انتقادهای شدید از سوی جامعه بین‌الملل را به همراه داشته است.

کد خبر 383875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha