همشهری آنلاین: ژاپن می‌گوید که در فصل ماهیگیری سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۷۷ نهنگ را شکار کرده و قصد دارد برای برنامه‌های تحقیقاتی از آن‌ها استفاده کند.

به رغم اعتراضات جهانی ژاپن ۱۷۷ نهنگ را شکار کرد

بسیاری از کشورها با این اقدام توکیو مخالفند و آن را خطری برای محیط زیست دریایی می‌دانند.

به گزارش ایرنا، سازمان شیلات ژاپن در بیانیه‌ای افزود: نهنگ‌های صید شده برای مصارف پژوهشی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و این برنامه برای سال جاری میلادی تکمیل شده است.

نهنگ‌هایی که شکار شده‌اند بر اساس بیانیه این سازمان مورد تجزیه و تحلیل‌های لازم قرار می‌گیرند و اطلاعات ذی‌ربط سپس در اختیار کمیسیون بین‌المللی نهنگ‌ها قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش تارنمای ژاپن نیوز، اکنون در مرکز تحقیقاتی این کشور بیش از 400 نهنگ در اختیار محققان است که بیش‌تر روی شکم آنها تحقیقات صورت می‌گیرد.

ژاپن سال‌هاست به دلیل شکار فزاینده نهنگ از سوی سازمان‌های بین‌المللی و برخی از کشورهای همسایه در معرض انتقادهای شدید قرار دارد.

منتقدان می‌گویند که برنامه تحقیقاتی ژاپن پوششی برای شکار نهنگ در دریاها محسوب می‌شود و گوشت این حیوان آبزی بعضا پس از این تحقیقات در بازار به فروش می‌رسد و مصارف تجاری دارد.

سازمان شیلات ژاپن در گزارشی به کمیسیون بین‌المللی نهنگ‌ها اعلام کرده است که قصد دارد برای انجام این تحقیقات هر سال نزدیک به 304 نهنگ شکار کند.

 

کد خبر 383834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha