همشهری آنلاین: پیکر شهید حججی پس از تشییع در میان آغوش مردم عزادار و شهیدپرور نجف آباد، لحظاتی پیش در جایگاه ابدی آرام گرفت.

hojaji

به گزارش ایسنا، مردم شهید پرور نجف‌آباد و مسئولان استانی و مقامات کشوری از ساعات اولیه صبح امروز (پنجشنبه ۶ مهر) با تجمع در میدان بسیج نجف‌آباد، آماده استقبال و وداع با شهید محسن حججی هستند.

مردان و زنان نجف‌آباد دسته دسته با لباس‌های یک دست مشکی به مراسم افزوده می‌شوند. برخی با پلاکاردهایی که روی آن خوشامدگویی به شهید مدافع حرم حک شده، خود را در این وداع باشکوه سهیم کرده‌اند. روی یکی از پلاکاردها حک شده است "سردار دل‌ها بی‌سر آمد"

خودروی حامل پیکر شهید حجی هم‌اکنون وارد میدان بسیج نجف آباد شد و ندای "محسن‌جان خداحافظ "در میدان پیچیده است.

سردار وحید حقانیان به نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبری، سردار سلامی، وزیر جهاد کشاورزی، استاندار اصفهان، حسن کامران، سرهنگی حسین‌زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان و جمعی از مسئولان نجف‌آباد در جایگاه ویژه حضور دارند.

وصیت شهید حججی برای پسرش علی به صورت صوتی در میدان بسیج پخش شد. "من از تو و مامانت دل کندم تا نوکری حضرت زینب را بدست بیاورم".

شهید محسن حججی پس از وداع باشکوه در شهرهای مشهد مقدس، تهران و اصفهان چهارشنبه‌شب به زادگاهش نجف آباد بازگشت.

انگار همین دیروز بود که در خانه پدری اش به پای پدر و مادر افتاد و دست و پای والدینش را بوسید و برای دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها از آنان طلب حلالیت کرد و راهی سرزمین شام شد؛ انگار همین دیروز بود که برای فرزندش علی وصیتی به جای گذاشت و به او آموخت که چگونه پاک و سالم زندگی کند؛ شهید حججی همواره آرزو داشت تا برای اسلام و در راه اسلام به شهادت برسد، حالا او به این آرزوی ربانی رسیده است و و در حریم امن الهی آرمیده است.

حالا همشهریانش وداع باشکوهی را برای او رقم زده‌اند؛ پیر و جوان، مرد و زن از اقصی نقاط شهر خود را به اینجا رسانده اند و برای استقبال و وداع آماده اند، این مردم حالا احساس غرور می کنند که همشهری شهید محسن حججی هستند، شهیدی که مظهر فداکاری و مردانگی نام گرفته است.

نوحه خوانی بر پیکر شهید حججی ادامه دارد و مردم یکصدا با نوحه خوان به شهید حججی خوشامد می‌گویند.

سردار سلامی در این مراسم گفت: وجود شهدا، نجف آباد را شهری ساخته که مردم آن توسط اهل آسمان بهتر شناخته می شود تا اهل زمین.

وی افزود: شهید حججی امروز نماد وحدت و صلابت یک امت است او از رویش‌های امروزین انقلاب اسلامی است و شخصیت او فراتر از کالبد جسمانی است. شهید محسن حججی تربیت شده در دامان پدر و مادری طاهر و مطهر است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: محسن حججی فرزند همه امت اسلام، فرزند همه ایران و فرزند همه ما شد و دوباره آرمان ها، روح جهاد ایثارگری را در این سرزمین دوباره احیا کرد.

‏وی افزود: شکوه شهادت شهیدان، عامل اصلی پیروزی های در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی با دنیا شده است.

سلامی تصریح کرد: ‏اگر ما امروز در حال تبدیل به یک قدرت تراز اول جهانی هستیم و اگر توانسته‌ایم تهاجمات استکبار را خاموش کنیم، به برکت شهادت این عزیزان و به غلاف درآمدن شمشیرهای جهاد در ملت اسلامی بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ‏امروز می‌بینیم ملت ایران در جهان می‌درخشد، ما به اولویت اول جهان تبدیل شده‌ایم در روزهای اخیر شنیدید که رییس جمهور آمریکا عاجزانه از اسلام در ایران سخن می‌گفت، به لحن او که نگاه می‌کردیم هرچند اهانت‌آمیز بود، اما اعتراف عاجزانه بود در ظهور قدرتی نوین با پشتوانه اسلام به نام ایران. آن روز به ایرانی بودن و اسلامی بودن‌مان افتخار می‌کنیم، او ملت ما را حامی تروریست خواند، غافل از اینکه خودش در تبلیغاتش اعتراف کرده بود که داعش ساخته دست آمریکا است.

‏در طول روند پیروزمندانه انقلاب ما همه قدرت خود را به کار گرفتند تا جلوی ملت ایران را از آرمان‌های بلندش بگیرند. یادآوری می‌کنیم حادثه طبس را هشت سال دفاع مقدس را که حاصلش شکست استکبار و پیروزی ملت ایران بود.

سلامی اظهار کرد: ‏می‌خواستید ملت ایران را فلج کنید، اما ملت بزرگ ایران از دیوار اراده شما عبور کردند و امروز در تحریم‌های اقتصادی دانشمندان ما توانستند سینه فضا را بشکافند، جوانان ما درون ذرات اتم را شکافتند و ایران هسته‌ای شد. جوانان در شرق مدیترانه، شمال آفریقا و شبه جزیره حجاز در حال تغییر سیاست‌های شما دشمنان هستند. ترامپ که کشور ما را غیر دموکراتیک می‌داند، آیا این جمعیت فراوان را در خیابان‌ها می‌بینند؟ او و امثال او باید به چشم‌پزشک مراجعه کنند، این چشمان شماست که نابیناست.

وی افزود: به آنها که می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند، توصیه می‌کنیم که هر کسی از موشک‌های ما می‌هراسد به پناهگاه برود.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آاقای رییس جمهور، جهان بسیار بزرگتر از آمریکاست. شما در کجای تحولات منطقه قرار دارید؟

‏وی گفت: شهید حججی شهید کاملی است از عاشورا؛ در سر دادنش اقتدا به امام حسین کرده است. بدون سر بودن او موجب سرافرازی ما شد. دادن دست به شکوه جوانمردی حیات بشر به ابوالفضل (ع) اقتدا کرد و بدون دست به سرزمینش بازگشت. جوانیِ او همانند قاسم بن الحسن و در اوج احلی من العسل شهد شهادت را چشید. او شبیه به جوان رعنای امام، حضرت علی اکبر است.

سلامی تصریح کرد: ‏شهید حججی نماد وحدت همدلی شکوه و صلابت یک ملت است. او تعلیم یافته مکتب اسلام است و تربیت یافته در دامن پدر و مادری طاهر و مطهر است. امروز، دیروز و پریروز مردم ایران در مشهد مقدس تهران و اصفهان به پهنای صورت اشک ریختند.

به گزارش ایسنا، پس از سخنرانی سردار سلامی مجری برنامه پیغام تشکر پدر شهید حججی را از مردم خراسان، تهران و اصفهان و نجف آباد اعلام کرد و دوباره نوجه خوانی آغاز شد. اهالی نجف آباد زیر لب نام حسین را زمزمه می کنند.

مجری از مردم غیور خوزستان که در مراسم شرکت کرده‌اند تشکر کرد.

‏‏عده‌ای با لباس محلی عشایر بختیاری خود را از استان خوزستان به نجف‌آباد رسانده‌اتد تا در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی شرکت کنند تا میزان وفاداری خود را به جهانیان نشان دهند.

‏خودرو حامل پیکر شهید حججی در میان جمعیت به آرامی در حال حرکت است، نوحه خوانی همچنان ادامه دارد، ایستگاه های صلواتی در گوشه گوشه شهر نجف آباد پذیرای مردم هستند.

هلیکوپتر از آسمان برای ملت شهیدپرورگل می ریزند و مردم گل‌هایشان را تقدیم خودرو حامل پیکر شهید حججی می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه تشییع پیکر شهید حججی در جمع خبرنگاران گفت: شهید محسن حججی شهید بزرگواری است که متعلق به همه ملت ایران و امت اسلامی محسوب می‌شود.

محمود حجتی افزود: محسن حججی مظهر رشادت، شجاعت و صلابت است. او در چنگال دشمن دژخیم مسیر خود را ادامه داد و به فیض شهادت نایل آمد.

وی افزود: جا دارد از همه مردم به ویژه مردم شهیدپرور نجف آباد که ۲۵۰۰ شهید را در دوران هشت ساله دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردند، تشکر کنم که حق مطلب را با حضورشان در مراسم تشییع ادا کردند.

مردم عزادار نجف‌آباد همچنان با غم و ماتم در حال بدرقه پیکر شهید مدافع حرم هستند و در هوای گرم و آفتابی، با جمعیت چند هزار نفری خود در حال طی مسیر میدان بسیج تا گلستان شهدای نجف‌آباد هستند.

همسر، پدر و خانواده محسن حججی در آرامگاهی که قرار است پیکر پاک او تدفین شود، آماده استقبال نشسته‌اند. جایگاه با پارچه‌ای قرمز با نام امام‌حسین (ع)، گل و شمع مزین شده است.

کاروان تشییع شهید حججی هم اکنون به مقابل یادمان شهدا در گلزار شهدای نجف آباد رسید.

اقامه نماز میت بر پیکر شهید به امامت حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف‌آباد آغاز شد.

پیکر شهید حججی وارد آرامگاه شد و به جایگاه ابدی رسید و تا دقایقی دیگر مراسم خاکسپاری آغاز می‌شود.

پیکر پاک شهید بر دستان جوانانی سفید پوش وارد آرامگاه شد و مراسم تدفین در حال برگزاری است.

پیکر مطهر شهید در جایگاه ابدی آرام گرفت و دعای تلقین شهید قرآئت شد.

نمازظهر و عصر در جوار مزار شهید حججی برگزار خواهد شد.

کد خبر 383743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha