همشهری آنلاین: شبکه اجتماعی توییتر که به خاطر پیام‌های کوتاهش با حداکثر مجاز ۱۴۰ کاراکتر شهرت دارد، برای نخستین بار در تاریخش این حد کاراکترها را تغییر می‌دهد.

tweeter

به گزارش سی‌ان‌ان توییتر روز سه‌شنبه ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) اعلام کرد که برای برخی از کاربرانش حد مجاز تعداد کاراکترها در پیام‌ها را از ۱۴۰ به ۲۸۰ افزایش می‌دهد. این گروه آزمایشی شامل افرادی می‌شود که در زبان‌های معینی پست می‌فرستند، ازجمله انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی.

جک دروسی، یکی از دو بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر قبلاً به موضوع گسترش حد کاراکترهای پیام‌ها اشاره کرده بود. توییتر همچنین اوایل امسال شناسه‌های کاربر - نام‌های توییتری شخص که نشانه @ قبل از آن است- را از پاسخ به توییت‌ها برداشت و لینک آن‌ها را در متنی بالای توییت گذاشت.

توییتر می‌گوید امیدوار است که مردم از این تغییر استقبال کنند. اما به توجه به اینکه با این تغییر از طراحی اصلی‌اش دور می‌شود، احتمال دارد مشکلاتی پیش آید.

تصمیم برای محدود کردن طول پیام در توییتر به ۱۴۰ کاراکتر از پیام‌های متنی یا اس‌ام‌اس منشأ می‌گیرد. در اس‌ام‌اس پس از ۱۶۰ کاراکتر پیام به دو متن تقسیم می‌شود. به گفته دورسی بنیان‌گذاران این شبکه اجتماعی می‌خواستند که توییت‌ها در یک پیام متنی جا بگیرند: ۱۴۰ کاراکتر برای توییت و ۲۰ کاراکتر برای نام کاربری.

کد خبر 383620

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha