دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر قولش ماند و با رسیدن به زمان یک ماهه برای برگزاری نخستین کنفرانس خبری خود، این نشست را با حضور اصحاب رسانه در سالن جدید‌التاسیس کنفراس که روزگاری کتابخانه وزارتخانه بود، برگزار کرد؛

سیدعباس صالحی،وزیر فرهنگ

نشستي كه بيش از 2ساعت به طول انجاميد و سؤالاتي از تغيير و تحولات مديريتي در بدنه ارشاد تا صدور مجوز‌ها براي توليد فيلم، نمايش، برگزاري كنسرت و در نهايت اكران رستاخيز در آن مطرح شد.

  • مسائل مجوزها بايد حل شود

او درباره لغو مجوزها نيز يادآور شد:«لغو حتي يك مجوز هم اشتباه است. مردم، حاكميت را به‌عنوان نظام مي‌شناسند و اگر اتفاقي صورت گيرد نظام گرفتار مي‌شود. در اين مورد بايد بحث‌ها و گفت‌وگوهايي با مسئولان صورت بگيرد و مردم نبايد گرفتار اين موضوع شوند. مسئولان بايد خودشان مسائل را حل كنند. لغو مجوزها را نيز بايد به صفر برسانيم. ما نيابد مردم را گرفتار دعواي كنسرت‌ها و ...كنيم.»

  • توضيح اهداف وزير

به گزارش خبرنگار همشهري، عباس صالحي در ابتداي نشست به برنامه‌اي كه در اختيار مجلس شوراي اسلامي قرار داده بود، اشاره كرد. سپس برنامه عملياتي خود را براي اجراي موارد مطرح شده در مجلس برشمرد. او 3 هدف، 9مسئله و 40برنامه را در دولت دوازدهم و با شعار «گفت‌وگو، حقوق و هويت فرهنگي» يادآور شده و عنوان كرد كه تا پايان مهر‌ماه اقدامات لازم براي شروع 40برنامه شكل مي‌گيرد. صالحي همچنين به برنامه 100روز وزارتخانه هم اشاره و اعلام كرد كه مانند رويه‌اي كه در معاونت فرهنگي صورت مي‌گيرد تمام هزينه‌ها و بودجه ارشاد و قراردادهاي حمايتي براساس شفاف‌سازي منتشر مي‌شود.

  • تغيير مديران براساس تحقق اهداف

بعد از صحبت‌هاي معاون فرهنگي پيشين ارشاد و براساس اعلام روابط عمومي به هر يك از سؤالات نماينده‌هاي رسانه جواب داده شد. صالحي در پاسخ به سؤال همشهري مبني بر اينكه چرا در معاونت‌ها و سازمان‌ سينمايي تغيير مديران به شكل جابه‌جايي بوده و آيا بهتر نيست مديران جديد وارد بخش‌هاي مختلف شوند، گفت: «رويكرد در وزارتخانه مانند معاونت فرهنگي بوده، هدفمان تحقق برنامه‌هاست. ممكن است برخي از اقدامات هم ضعيف باشد اما معتقدم كه اگر كاري صورت نگرفته به دليل اين است كه از ظرفيت نهفته شده در مديران استفاده نشده است.

نبايد اين حس باشد كه با تغيير مديران، نيروها به‌صورت اتوبوسي مي‌آيند و مي‌روند. به‌نظرم تركيب‌سازي نيروها مقدم‌تر است و گاه به‌دليل بوروكراسي و امور اداري از ظرفيت مديران استفاده نمي‌شود.البته اينطور هم نيست كه همه باقي بمانند اما قرار هم نيست كه همه بروند.»

  • تصميم‌گيري براي شهرآفتاب

صالحي درباره برگزاري نمايشگاه كتاب در شهرآفتاب نيز عنوان كرد:«با وجود اينكه امسال دومين سال برگزاري نمايشگاه كتاب در شهر آفتاب بوده اما باز هم شرايط مناسبي وجود نداشت. جلسه‌اي با دست‌اندركاران شهرآفتاب گذاشتيم و قرار شد اگر اتفاقاتي كه بايد صورت گيرد، انجام نشود درباره برگزاري نمايشگاه كتاب در سال آينده تصميم‌گيري شود.»

از ديگر مواردي كه در نشست مطرح شد، راه‌اندازي دبيرخانه گفت‌وگوهاي فرهنگي، هنري و رسانه‌اي بود كه صالحي قول تاسيس آن را داد. سؤال معمول ديگر همچون سنوات گذشته اكران فيلم‌هاي توقيفي بود كه وزير از يك كميته خبر داد و تأكيد كرد كه آنچه در اين كميته اتفاق افتاده، مورد قبول است و اگر افراد طبق روال پيش رفته باشند زمينه نمايش آثار با ساختارهاي جاري فراهم مي‌شود وگرنه بايد اصلاحات صورت گيرد ولي آنچه مسلم است اينكه مسيري كه پيموده شده قانوني است.

کد خبر 383441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha