مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت فدرال استرالیا در کنگره بین‌المللی نجومی در آدلاید اعلام کرد در نهایت متعهد به ایجاد آژانس ملی فضایی شده‌است.

براساس گزارش ساينس الرت، اين اقدام پس از اصرار و فشار متخصصاني انجام شد كه به شدت از عقب ماندن استراليا از اين تجارت 420 ميليارددلاري جهاني نگران بودند.

به گفته ميشائيل كش وزيرصنعت،‌نوآوري و علوم استراليا، صنعت جهاني فضا با سرعت درحال رشد است و مهم است كه استراليا نيز بخشي از اين رشد باشد. به گفته كش يك آژانس فضايي ملي وجود برنامه طولاني‌مدت استراتژيك را كه پشتيبان توسعه و كارايي فناوري‌هاي فضايي و رشد صنعت فضايي بومي خواهد بود، تضمين مي‌كند.

استراليا يكي از دو كشور باقي‌مانده از 35 عضو سازمان همكاري و توسعه اقتصادي است كه آژانس ملي فضايي ندارد و با تعهد اين كشور به ايجاد چنين سازماني، اكنون تنها ايسلند باقي مانده‌است. علاوه بر اين بسياري از كشورهايي كه عضو اين سازمان نيستند، مانند ويتنام و فيليپين، از آژانس ملي فضايي برخوردارند.

در ماه مارس سال جاري انجمن صنعت فضايي استراليا، سازماني كه مسئوليت ارتقاي بخش فضا در استراليا را به عهده دارد، با انتشار گزارشي جزئيات آژانس فضايي ملي را برشمرد و بر مشاغل و ثروتي متمركز بود كه مي‌تواند در بخش تجاري ايجاد شود.

در اين گزارش همچنين بر فوايدي كه ايجاد اين سازمان براي دولت خواهد داشت تاكيد شده است و به كاربري‌هايي مانند ارتباطات ماهواره‌اي،‌ تلويزيون‌هاي ماهواره‌اي، مسيريابي ماهواره‌اي و تصويربرداري ماهواره‌اي اشاره شده‌است. استراليا درحال حاضر بيشتر داده‌هاي ماهواره‌اي مورد نياز خود را از ديگر كشورها خريداري مي‌كند.

به گفته كيم كار وزير سايه وزارت آموزش عالي، نوآوري تحقيقات و صنايع استراليا، اين كشور وابسته به كشورهايي است كه مي‌توانند منافع ملي خود را در هر زماني بر منافع ما ترجيح دهند،‌از اين رو استراليا بايد بتواند از منافع ملي خود دفاع كند و براي پشتيباني از مشاغل آينده استراليا، ظرفيت صنعتي خود را بالا ببرد.

درحال حاضر و حتي بدون وجود سازمان ملي فضايي،‌ارزش صنعت فضايي استراليا جهار ميليارد دلار بوده و 11500 نفر در اين بخش مشغول به كارند.

کد خبر 383347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha