همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید و امور ایثارگران با اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این نهاد گفت: امروز تندیس، یادمان و نماد شهدای منا در بهشت زهرای تهران رونمایی می‌شود.

دفاع مقدس

محمدحسن کاویانی راد روز یکشنبه در گفت و گو با یرنا افزود: از آنجا که روز دوم مهرماه به عنوان سالگرد هجری شمسی شهدای منا در کشور است، امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری، رونمایی از تندیس، نماد و یادمان شهدای منا با حضور خانواده های شهدای منا در بهشت زهرا انجام می شود.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه های فعال و قابل توجه بنیادشهید برای بزرگداشت این هفته برگزاری نمایشگاه کوچک قامتان بزرگ مرد به منظور پاسداشت شهادت 36 هزار دانش آموز شهید در دوران دفاع مقدس بود که این نمایشگاه به طور همزمان از اول مهرماه به مدت یک ماه در موزه شهدا برپا است.

وی ادامه داد: همچنین در 800 مدرسه در سراسر کشور نمایشگاهی از شهدای دانش آموز به نمایش گذاشته می شود تا از این طریق بتوان شهدای آن دوران را به دانش آموزان نسل جدید به خوبی معرفی کرد.

کاویانی راد ادامه داد: اجرای طرح سپاس و ملاقات و دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگر در هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های بنیادشهید است که در طول این هفته با تعدادی از این خانواده ها دیدار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عطرافشانی و تکریم مقام شهدا در گلزارهای شهدا از دیگر برنامه های بنیادشهید در هفته دفاع مقدس است که در سراسر کشور در تمام مزارهای شهدای کشور این برنامه اجرا می شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید با بیان اینکه مشارکت در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های این نهاد به شمار می رود، افزود: سخنرانی ایثارگران تحت عنوان پیام آوران ایثار در طول هفته دفاع مقدس در مدارس، مجامع و تشکل‌های مختلف نیز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: نسل ایثارگر وابسته به فرهنگ دفاع مقدس هستند و شهدا محصول دفاع مقدس این مملکت و مرز و بوم است و هفته دفاع مقدس پیوند عمیقی با مساله ایثار و ایثارگر دارد، به همین منظور تلاش های زیادی برای معرفی بیشتر این فرهنگ به نسل جوان کشور صورت گرفته است.

هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه هرساله آغاز می شود.

کد خبر 383266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha