همشهری آنلاین: با معرفی شدن نماینده هند به آکادمی اسکار، امیدهای سینمادوستان ایرانی برای حضور تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی در رقابت اسکار از بین رفت.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين ديلي، مديران سينماي هند در فاصله كمتر از 10 روز تا پايان مهلت مقرر فيلم سينمايي «نيوتن» را براي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان به آكادمي اسكار معرفي كردند. به اين ترتيب، «پشت ابرها» به كارگرداني مجيدي امسال بختي براي ورود به اين رقابت نخواهد داشت و شايد باليوودنشينان ترجيح داده‌اند آن را براي اسكار سال آينده نگه دارند.

نخستين كارگردان ايراني نامزد اسكار «پشت ابرها» را بر اساس فيلمنامه مهران كاشاني با حضور بازيگران و عوامل هندي در بمبئي و يكي دو شهر ديگر ساخت و آن را در بخش مسابقه شصت و يكمين دوره جشنواره لندن رونمايي مي‌كند. ضمن اينكه فيلم كمتر از يك ماه ديگر چند نمايش هم در بيست و دومين جشنواره فيلم بوسان در كره جنوبي خواهد داشت. «پشت ابرها» داستاني نوجوانانه دارد و زندگي سخت يك خواهر و برادر را روايت مي‌كند.

«نيوتن» به كارگرداني آميت ماسوركار زمستان سال گذشته در بخش فورم شصت و هفتمين جشنواره برلين روي پرده رفت و جايزه بهترين فيلم اين بخش را به دست آْورد. نماينده هند در نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار بهار امسال در هفدهمين جشنواره ترايبكا در آمريكاي شمالي به نمايش درآمد و از جمعه گذشته همزمان در 350 سينما در سراسر هندوستان اكران شد. «نيوتن» يك كمدي سياه سياسي به زبان هندي و دومين تجربه كارگرداني ماسوركار است.

کد خبر 383153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha