همشهری آنلاین: یان کوبیچ رئیس هیات سازمان ملل در عراق بر مخالفت این سازمان با تضعیف تمامیت ارضی عراق و همچنین تجزیه این کشور تاکید کرد.

 اعلام مخالفت سازمان ملل با تضعیف تمامیت ارضی عراق

به گزارش  ايرنا به نقل از سومریه نیوز، کوبیچ روز جمعه در بغداد در دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق این مطلب را ابراز داشت .

دو طرف در این دیدار تحولات نظامی ، سیاسی و اقتصادی عراق و اوضاع منطقه و نبرد علیه تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

العبادی و کوبیچ همچنین تمهیدات و هماهنگی های به عمل آمده جهت حمایت از تلاش های عراق در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل و پیشبرد پرونده آشتی ملی در عراق را مورد تبادل نظر قرار دادند.

بر پایه این گزارش، کوبیچ در طی دیدار یاد شده بر موضع سازمان ملل در حمایت از یکپارچگی عراق و نظام دمکراتیک فدرال حاکم بر این کشور تاکید کرد.

شایان ذکر است جیمز ماتیس وزیر جنگ آمریکا در 22 اوت 2017 ( 31 مرداد ) در دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد که کشورش از تمامیت ارضی عراق حمایت می کند.

ماتیس همچنین در این دیدار بر مخالفت آمریکا با هر گونه اقدامی در جهت تجزیه و بی ثبات کردن عراق تاکید کرد.

شایان ذکر است چهار کشور ایران، ترکیه، عراق و سوریه به دلایل کاملا روشن و مشخصی با برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق مخالفت می کنند اما آمریکا زمان برگزاری آن را در حال حاضر مناسب نمی داند و خواستار برگزاری آن در وقت و موقعیت مناسب دیگری است .

کد خبر 383146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha