همشهری آنلاین: هوا در حال سرد شدن است و حالا باید از میوه‌های شگفت‌انگیز این فصل استفاده کنیم. سوپرفودهای پاییزی خواص بی‌شماری برای حفظ سلامت شما در این فصل دارند.

بهترین میوه‌ها و سبزی‌جات برای آغاز فصل پاییز!

به گزارش آوای سلامت به نقل از greatist سوپرفود برای غذاهایی استفاده می‌شود که سرشار از مواد مغذی ضروری جهت افزایش انرژی هستند و برای مبارزه با بیماری و بهبود خلق و خو نیز موثرند. سوپرفودها از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کنند، بینایی را بهبود بخشیده و حتی حضور ذهن شما را بهتر می‌کنند. آنها را بشناسید و در رژیم غذایی خود بگنجانید:

  • کلم بروکلی: روی موجود در این سبزی منجر به افزایش توان دفاعی بدن در برابر بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود. فیبر موجود در کلم بروکلی همچنین برای حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است.
  • شلغم: شلغم ازجمله ريشه‌هاي خوراكي سبزي‌جات است كه مي ‌تواند در روزهاي پاييزي جانشين مناسبي براي تربچه و كلم باشد. شلغم منبع عالي از ويتامين‌هاي آ و کا و همچنين اسيدفوليك است و براي طعم دادن به آن مي‌‌توانيد از رازيانه، خرده نان و شكر قهوه‌اي استفاده كنيد.
  • گریپ فروت: گريپ ‌فروت بيش از ۷۵ درصد ويتامين ث موردنياز بدن را تامين مي‌كند و منبع غني از ليكوپن است. اين رنگدانه‌هاي قرمز رنگ براي جلوگيري از سرطان نقش بسيار مهمي دارند، همچنين در اين ميوه مقدار زيادي پكتين وجود دارد كه مي‌تواند موجب كاهش كلسترول بدن شود. اگر به خوردن ميوه‌‌هاي ترش‌مزه علاقه‌مند هستيد، مي‌توانيد از نوشيدن يك ليوان آب گريپ ‌فروت كه سرشار از آنتي ‌اكسيدان است لذت ببريد و اگر ترش بودن آب اين ميوه براي شما چندان لذتبخش نيست، مي‌توانيد آن را همراه با انواع مغزها و خشكبار مصرف كنيد.
  • بادمجان: ناسونین، آنتوسیانین موجود در پوست بادمجان است که مشخص شده سلول‌های مغز را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. علاوه بر این، اسید کلروژنیک موجود در بادمجان، خواص ضد سرطان، ضد ویروسی و کاهنده کلسترول دارد.
  • کدو حلوایی: این گیاه مزایای تغذیه‌ای بیشماری دارد. کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می‌شود و در حفظ سلامت پوست، چشم و استخوان‌ها بسیار موثر است. مصرف کدو حلوایی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و آن هم به دلیل وجود ویتامین ث و فیبر موجود در آن.
  • انار: مطالعات نشان داده‌اند که مصرف انار می‌تواند منجر به جلوگیری از آسیب‌های گردش خون با کاهش تجمع چربی‌های مضر در عروق شود. در واقع مصرف منظم انار با سلامت قلب ارتباط دارد.
  • تره فرنگی: اکثر ما می‌دانیم که مصرف سیر و پیاز منجر به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود و آنهم به دلیل این که پلی فنول موجود در آنها از رگ‌های خونی در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کند. تره فرنگی نیز از خانواده پیاز است که سرشار از ویتامین کا بوده و مصرف آن خاصیت ضد سرطانی دارد. ضمن این که سلامت استخوان‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.
کد خبر 383109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha