رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران طی نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: برای رفع موانع تحصیل اتباع و مهاجران خارجی آماده هرگونه همکاری هستیم.

محمدجواد حق‌شناس در اين‌باره به همشهري گفت: ارائه خدمات آموزشي و پرورشي به كودكان اتباع خارجي، به‌ويژه افغان‌ها كار درخور تقديري است كه از سال‌ها پيش آغاز شده و اكنون ضرورت پذيرش اين كودكان در مدارس بيش از پيش احساس مي‌شود. وي با اشاره به رفع برخي موانع موجود در زمينه ثبت‌نام كودكان افغان با دستور مقام‌معظم رهبري توضيح داد: وزير آموزش و پرورش امسال با موضعگيري خود گام اساسي در اين‌باره برداشت و زمينه حضور دانش‌آموزان افغان در مدارس بيش از پيش فراهم شد.

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران درباره نحوه همكاري شوراي اسلامي شهر تهران با آموزش و پرورش براي پذيرش كودكان افغان در مدارس گفت: شوراي اسلامي شهر تهران و شهرداري تهران همواره بخشي از مشكلات مدارس را رفع كرده و امسال نيز آماده همكاري و تعامل بيشتر هستيم. براي مثال، درخصوص تعميرات مورد نياز مدارس، كمك به تجهيز كتابخانه‌ها، تأمين وسايل ورزشي و ساير موارد مي‌توانيم به آموزش و پرورش كمك كنيم. حق‌شناس با اشاره به سكونت بسياري از اتباع افغان در مناطق حاشيه‌اي شهر تهران اظهار كرد: با تحصيل كودكان اتباع در مدارس بخش عمده‌اي از آسيب‌هاي اجتماعي كاسته مي‌شود و ما مصمم به همكاري با آموزش و پرورش در اين‌باره هستيم.

کد خبر 383047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha