مجموعه باغ فردوس در ۲ شب میزبان اهالی هنر و سینما بود تا مراسم آیین اکران و دیدار سازندگان ۲ مستند «بزم رزم» سیدوحید حسینی و «خواب ابراهیم» محمود کریمی را برگزار کند.

سینما

در آخرين چهارشنبه تابستان مستند «بزم رزم» با موضوع بررسي موسيقي پس از انقلاب اسلامي و در دهه60 كشورمان برگزار شد، در اين مراسم سينماگران به همراه چهره‌هاي موسيقي به تماشاي مستند 2ساعتي نشستند، عليرضا قرباني و محمد سرير ازجمله مهمانان ويژه اكران فيلم بودند كه قرباني با عنوان اينكه مسائلي در اين مستند به تصوير كشيده شده كه از اتفاقات تاريخي ماست، گفت:

«نمايش بدون نگراني و مميزي اتفاقات موسيقي دهه60 در قالب يك مستند لازم است و اين مستند به نوعي سندي تاريخي و پژوهشي از اوضاع موسيقي در دهه60 محسوب مي‌شود.» محمد سرير نيز نمايش اين مستند را قدم مهمي خواند و با اشاره به اينكه فيلم فراتر از بخش هنر و تجربه هم فرصت اكران بيابد، آن را اتفاق مباركي خواند. «خواب ابراهيم» مستند ديگري است كه در هنر و تجربه نمايش خود را طي آيين اكران آغاز كرد. در اين مراسم علاوه بر سينماگران، دوستداران سينماي حاتمي‌كيا نيز حضور داشتند.

محمود كريمي، درباره ساخت «خواب ابراهيم» گفت:«هميشه پشت صحنه در سينماي ما موضوع مبهمي بوده اما به‌نظرم كاركرد و معناي خودش را دارد. فيلم‌هاي مستند پشت صحنه نمونه‌هايي موفق دارند كه مي‌توان به روبان قرمز حاتمي‌كيا و رنگ خداي مجيدي اشاره كرد». رامبد جوان و عوامل خندوانه هم به سبب همكاري با محمود كريمي از مهمانان مراسم بودند و مهدي كريمي هم كه به‌عنوان تهيه‌كننده «چ» حضور داشت تريبون را به سهيل رضايي داد و رضايي نيز از ايده ساخت مستند گفت.

او عنوان كرد:«در ساخت فيلم‌هاي ما اتفاقي مي‌افتد اما نه نوشته مي‌شود، نه ثبت مي‌شود و نه تجربه‌اي منتقل مي‌شود. 50سال بعد جواني كه ابراهيم را رصد مي‌كند اين فيلم‌ها به او كمك خواهد كرد.» نمايش 2مستند «بزم رزم» و «خواب ابراهيم» در گروه هنر و تجربه آغاز‌شده و اكرانش را در سالن‌هاي سينما در فصل پاييز ادامه مي‌دهد.

کد خبر 383009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha