سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه تابلوی نفیس خط متعلق به دوره‌های صفویه و قاجار از سالن خط و کتابت موزه رضا عباسی به سرقت رفت.

محمد رضا زاهدی، مدیر موزه رضا عباسی صبح روز سه شنبه 13 آذر 86 با تایید خبر سرقت سه تابلو خط از این موزه گفت: «این تابلوها هفته گذشته بعد از تعطیلی موزه در ساعت چهار بعد از ظهر به سرقت رفته‌اند. ما بعد از اطلاع از سرقت این سه اثر هنری بلافاصله مراکز  انتظامی ذی‌ربط را در جریان امر قرار دادیم.»

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی این تابلو‌ها خط متعلق به دوره صفویه و قاجار بوده و به گفته مدیر موزه دو تا از تابلوها از آثار «احمد نیریزی» و «میرزا غلامرضا» هستند.

زاهدی هر گونه اطلاع و اظهار نظر درباره این آثار هنری را به پایان تحقیقات کارآگاهان اداره آگاهی تهران و یگان ویژه پاسدار میراث فرهنگی موکول کرد.

ظرف چند سال گذشته این چندمین باری است که یک موزه در کشور مورد دستبرد قرار می‌گیرد و اشیای آن به سرقت می‌رود. سال گذشته هشت مهر متعلق به دوران پیش از تاریخ از موزه ملی ایران به سرقت رفت که بعد از مدتی پیدا شد.

همچنین یک قطعه فرش متعلق به دوره پهلوی که از موزه فرش ایران به سرقت رفت. نکته مهم در این سرقت این است که موزه رضا عباسی در خیابان شریعتی در نزدیکی سید خندان واقع شده است که یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های  تهران است.

موزه رضا عباسی، یکی از نخستین موزه‌های آثار هنری کشور است که  با همت آیدین آغداشلو و جمعی از هنرمندان کشور در سال 1345در خیابان شریعتی (جاده قدیم شمیران) گشایش یافت و به یاد نقاش و خوشنویس مشهور دوره صفوی رضا عباسی نام‌گذاری شد.

این موزه شامل آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن سیزده هجری است که در سه تالار با عنوان پیش از اسلام، هنرهای اسلامی و همچنین نگارگری و خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 38294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز