چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکی هیلی (Nikki Haley) متولد۲۰ ژانویهٔ ۱۹۷۲ است. او در بامبرگ، کارولینای جنوبی در خانواده‌ای سیک متولد شد. والدین او مهاجرانی از پنجاب، هند بودند.

عکس/ اسباب کشی نیک هیلی از سازمان ملل

این سیاستمدار آمریکایی در سال ۲۰۱۷ سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد شد.

او از ژانویه ۲۰۰۵ تا ژانویه ۲۰۱۱ نمایندگی لکزینگتن در مجلس نمایندگان کارولینای جنوبی را بر عهده داشت. سپس از ژانویه ۲۰۱۱ تا ژانویه ۲۰۱۷ میلادی، به مقام یکصد و شانزدهمین فرماندار ایالت کارولینای جنوبی انتخاب شد

هیلی اولین زنی بود که به مقام فرمانداری در کارولینای جنوبی رسید. همچنین او پس از بابی جیندال، دومین فرماندار هندی-امریکای در  آمریکا بود. او در طول دوران فرمانداری، جوانترین فرماندار در ایالات متحده آمریکا بود.

او در نوامبر ۲۰۱۰ برای در اختیار گرفتن سمت فرمانداری ایالت کارولینای جنوبی نامزد انتخابات شد و مورد حمایت میت رامنی، سارا پیلین و جنبش تی پارتی قرار گرفت و در انتخابات پیروز شد. سپس در نوامبر ۲۰۱۴ مجدداً به سمت فرماندار ایالت کارولینای جنوبی انتخاب شد.

او دانش‌آموخته رشته حسابداری در مقطع کارشناسی از دانشگاه کلمسون است. با پیوستن به کسب و کاری که مادرش در زمینه تولید پوشاک زنانه راه انداخته بود، توانست به همراه خانواده به موفقیت تجاری و اقتصادی دست پیدا کند. در سال ۱۹۹۸ به عضویت هیئت مدیره اتاق بازرگانی شهرستان ارینجبرگ، کارولینای جنوبی درآمد و در سال ۲۰۰۳ عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی لکسینگتون، کارولینای جنوبی شد.

در نوامبر ۲۰۱۶ دونالد ترامپ اعلام کرد: قصد دارد نیکی هیلی را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل منصوب کند.

در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ مجلس سنای آمریکا، او را با ۹۶ رای موافق در مقابل ۴ رأی مخالف، به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل تأیید کرد.

کد خبر 382911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha