همشهری آنلاین: ائتلاف ملی، فراگیرترین مجموعه سیاسی که دولت و بزرگترین فراکسیون را در پارلمان عراق در اختیار دارد، در بیانیه ای روز سه شنبه با همه پرسی درباره اقلیم کردستان عراق مخالفت کرد

فراگیرترین مجموعه سیاسی عراق با همه پرسی مخالفت کرد

به گزارش ایرنا، دفتر ریاست ائتلاف ملی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شورای رهبری ائتلاف دوشنبه شب گذشته در جلسه ای به ریاست سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی، با انجام همه پرسی درباره اقلیم کردستان عراق مخالفت کرد.

به نوشته بیانیه، شورای رهبری ائتلاف ملی در این جلسه تاکید کرد که نتایج همه پرسی را به دلیل اینکه در تعارض با قانون اساسی و فاقد مشروعیت است، به رسمیت نمی شناسد.

ائتلاف ملی عراق بار دیگر تنها راه حل مشکلات بین بغداد و اربیل را گفت وگو عنوان کرده و افزوده است که باید در همه گفت وگوها اصل قانون اساسی باشد.

این گروه سیاسی فراگیر در عراق تاکید کرده است که گفت وگو جدی و عمیق و متعادل راه حل مشکلات معلق مانده بین دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق است و در عین حال از دولت مرکزی خواسته است که تمامی تدابیر لازم را برای تعمیق وحدت عراق از بعد ارضی و ملی بکار گیرد.

در این بیانیه از نقش مثبت و پشتیبانی نمایندگی سازمان ملل در عراق در حفظ تمامیت ارضی کشور عراق تقدیر و تشکر شده است.

دولت مرکزی و جریان های سیاسی عراق به علاوه کشورهای منطقه و جهان با همه پرسی که قرار است 25 سپتامبر آینده (6 روز دیگر) در اقلیم کردستان عراق برگزار شود، مخالف هستند اما همچنان مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق بر آن اصرار می ورزد.

کد خبر 382753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha