خبر > از روز ۲۱ تیرماه ۹۶، کمپین «نه به کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها» از سوی ستاد محیط‌زیست و توسعه‌ی پایدار شهرداری تهران آغاز به کار کرد.

دوچرخه شماره ۸۹۳

اين كمپين سعي دارد شهروندان را از خطرهاي استفاده از كيسه‌هاي پلاستيكي در نانوايي‌ها آگاه كند. كارشناسان معتقدند استفاده از كيسه‌هاي پلاستيکي كه از مواد نفتي و پتروشيمي توليد مي‌شوند در شرايط تماس با مواد داغ و اسيدي ماده‌اي به نام «مونومر» به‌وجود مي‌آورند که در دراز مدت ممکن است سرطان‌زا باشد.

به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومي ستاد محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار شهرداري تهران كمپين‌هاي مشابه مانند نه به كيسه‌هاي پلاستيكي و كمپين استفاده از كيسه‌هاي تجزيه‌پذير در ميادين ميوه و تره‌بار و فروشگاه‌هاي شهروند، سال‌هاست كه در حال اجراست، اما كمپين«نه به كيسه‌هاي پلاستيكي در نانوايي‌ها» از 21 تيرماه شروع شده است.

برگزاركنندگان كمپين اميدوارند با برگزاري اين كمپين، فرهنگ استفاده از كيسه‌هاي پارچه‌اي به‌جاي كيسه‌هاي پلاستيكي‌ در ميان شهروندان جا بيفتد و تلاش مي‌كنند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را متقاعد كنند كه استفاده ازكيسه‌هاي پلاستيكي را در نانوايي‌ها ممنوع كند.

براساس مذاكره‌ي ستاد محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار و خيرين، با كمك آن‌ها تعداي كيسه‌ي پارچه‌اي تهيه‌ شد و دراختيار 10 نانوايي در مناطق مختلف شهر تهران قرار گرفت.

«مهدي گلمكاني»، رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار شهرداري تهران، در اين زمينه مي‌گويد: «با هر‌بار مصرف‌نکردن يک کيسه‌ي پلاستيکي در هفته و در هرخانواده، از مصرف حدود يک ميليارد کيسه‌ي پلاستيکي در سال جلوگيري مي شود.»

 


عكس: خبرگزاري ايسنا

کد خبر 382607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha