دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

هفته گذشته از آیفون ۱۰ هزار دلاری رونمایی شد اما سوالی مطرح می‌شود که این گوشی جقدر برای اپل آب خورده است.

آیفون

این گوشی در کنار گلکسی نوت ۸ از جمله گران‌ترین محصولات بازار به حساب می‌آیند؛ اما واقعا آیفون ایکس برای شرکت اپل چقدر هزینه داشته است؟

ساخت آیفون ۱۰ برای شرکت اپل نزدیک به ۴۱۲ دلار برای اپل هزینه دارد. چیزی نزدیک به ۵۹ درصد ارزان‌تر از قیمت ۹۹۹ دلاری که برای مدل ۶۴ گیگابایتی آن در نظر گرفته شده است.

از جمله قسمت‌های گران این تلفن همراه هوشمند صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی آن است که سامسونگ تولید می‌کند. قیمت هر صفحه نمایش برای شرکت اپل نزدیک به ۸۰ دلار است. البته برخی دیگر به این موضوع اشاره می‌کنند که هزینه این صفحه نمایش می‌تواند چیزی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار هم باشد.

اپل از تراشه A11 Bionic برای گوشی جدیدش استفاده کرده است. هزینه ساخت این تراشه برای شرکت اپل ۲۶ دلار است. قیمت مودم این گوشی که شرکت کوالکام آن را می‌سازد هم ۱۸ دلار خواهد بود.

هزینه ساخت سنسور Face ID هم ۲۵ دلار است و هزینه ساخت پنل شیشه‌ای جلوی آن هم ۱۸ دلار شده است. شرکت Toshiba هم حافظه‌های این گوشی را می‌سازد که قیمت آن‌ ۴۵ دلار برای حافظه ۲۵۶ گیگابایتی است. رم ۳ گیگابایتی این گوشی هم ۲ دلار قیمت دارد.

در ادامه باید به این موضوع اشاره کنیم که هزینه ساخت گلکسی اس ۸ برای سامسونگ ۳۰۷ دلار، آیفون ۷ هم ۲۲۴ دلار و هزینه ساخت آیفون ۶s به ۱۸۷ دلار می‌رسد.

کد خبر 382576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha