دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت هواپیمایی قطر ریاست شورای حکام اتحادیه شرکت‌های هواپیمایی دنیا (یاتا) را به دست آورد؛ او از ژوئن ۲۰۱۸ کار خود را آغاز خواهد کرد.

مهر به نقل از الجزیره نوشت: اکبر الباکر مدیرعامل فعلی شرکت هواپیمایی قطر ایرویز توانست آراء لازم برای ریاست شورای حکام انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) را اخذ کند.

این سمت که از ژوئن ۲۰۱۸ اثرگذار خواهد بود تا پایان سال ۲۰۱۹ باقی خواهد ماند. الباکر جانشین «گاه چونگ فونگ» رئیس فعلی این اتحادیه و مدیرعامل سنگاپور ایرلاینز خواهد شد.

الباکر در گفت وگو با الجزیره اظهار داشت: من از اینکه از طرف همکارانم در شورای حکام یاتا آن هم در دوره‌ای که صنعت هوانوردی قطر با موج عظیمی از چالش‌ها به خصوص تحریم پرواز از آسمان برخی کشورهای عربی و خاشیه جنوبی خلیج فارس روبه رو است، به عنوان رئیس شورای حکام انتخاب شده‌ام بسیار خوشحالم.

وی ادامه داد: ریاست شورای حکام یاتا فرصت مناسبی است تا بار دیگر نقش صنعت هوانوردی به عنوان نقش راهبردی در اقتصاد جهانی معرفی شود.

رئیس جدید یاتا تصریح کرد: بیش از دو دهه است که مدیرعامل قطرایرویز هستم و در هوای صنعت هوانوردی تنفس می‌کردم. در تمام این سال‌ها هیچ گاه از مقررات و تصمیمات اخذ شده در یاتا تخطی نکردم و تمام تلاشم ارتقای استانداردهای ایمنی پرواز بود. حال می‌خواهم برای آزادی پرواز برای همه شهروندان جهانی تلاش کنم.

گفتنی است: اتحادیه ایرلاین‌های دنیا (یاتا) متشکل از ۲۷۵ ایرلاین در سراسر دنیاست که ۸۳ درصد کل ترافیک هوایی دنیا را در اختیار دارند.

همچنین در ۲۰ خرداد امسال فرهاد پرورش در زمان مدیرعاملی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) توانست برای اولین بار در تاریخ هوانوردی کشور وارد شورای حکام یاتا شود که با تغییر مدیرعامل این شرکت، این پست به مدیرعامل جدید یاران ایر منتقل خواهد شد.

کد خبر 382531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha