شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

مدیران سینمایی بریتانیا برای نخستین‌بار یک فیلم اردوزبان را به نمایندگی از این کشور برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان به آکادمی اسکار معرفی کردند.

سینما

به گزارش همشهري به نقل از اسكرين‌ديلي، «سرزمين پاك من» نخستين تجربه كارگرداني سرد مسعود پاكستاني‌تبار است كه به زبان اردو ساخته شده و نماينده بريتانيا در نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار خواهد بود. فيلم داستان واقعي يك مادر و 2دختر او را روايت مي‌كند كه بايد در مناطق روستايي پاكستان مقابل 200تبهكار و راهزن از خانه و زندگي‌شان دفاع كنند.

سرزمين پاك من از روز جمعه 24سپتامبر در سينماهاي بريتانيا روي پرده رفت تا براي رقابت در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار2018 مشكلي نداشته باشد. برخي رسانه‌هاي مهم دنيا ازجمله گاردين و ورايتي فيلم اول مسعود را يك وسترن امروزي توصيف و تماشاي آن را به سينمادوستان توصيه كرده‌اند.

سرزمين پاك من كه گويا 2نسخه 92 و 98دقيقه‌اي دارد، تابستان امسال در جشنواره ادينبورگ به نمايش درآمد و تا امروز در سايت معتبر imdb نمره5/8 از 10گرفته است؛ هرچند اين نمره با آغاز نمايش عمومي قطعا دستخوش دگرگوني مي‌شود. مسعود 3 فيلم تلويزيوني و يك فيلم كوتاه در كارنامه دارد و حضور در رقابت اسكار بي‌ترديد نقطه عطف كارنامه حرفه‌اي او خواهد بود. نكته جالب اينكه فيلم نماينده بريتانيا در اسكار در شرايطي بسيار سخت در پاكستان توليد شده است.

کد خبر 382335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha