همشهری آنلاین: سازمان پارک‌های ملی آمریکا برای جذب شکارچی بوفالو در میان مجموعه دره‌های گرند کنیون فراخوان داده است.

آریزونا برای شکار بوفالوها فراخوان داد

به گزارش ایسنا، شکارچیان که از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند به منظور کنترل جمعیت بوفالوها در پارک‌های جنگلی این منطقه، تعداد مشخصی از این گاومیش‌های آمریکایی را هدف قرار خواهند داد.

مقام‌های پارک‌های حفاظت ‌شده گرند کنیون می‌گویند: افزایش جمعیت بوفالوها به اکوسیستم پارک آسیب می‌رساند و باعث محدودیت منابع غذایی و زیست محیطی برای دیگر گونه‌های جانوری منطقه می‌شود.

بنابر گفته سازمان پارک‌های ملی آمریکا، اگر تعداد بوفالوهای این منطقه که اکنون حدود ۶۰۰ راس تخمین زده شده کنترل نشود، در یک دهه آینده به ۱۵۰۰ راس افزایش خواهد یافت.

بوفالوها که در اواسط قرن بیستم با خطر نابودی و انقراض روبرو بودند، اکنون تحت حفاظت قرار دارند و در آریزونا، آنها بخشی از دارایی‌های دولت ایالتی محسوب می‌شوند.

به گزارش بی‌بی‌سی، بوفالوها که بومی آریزونا نیستند در قرن نوزدهم به این منطقه آورده شدند. اکنون با افزایش جمعیت آنها، کارشناسان محیط‌ زیست می‌گویند که حرکت گله‌های بوفالو باعث از بین رفتن مراتع و فرسایش خاک می‌شود و همچنین به آلودگی منابع آب منجر می‌شود که در نتیجه اکوسیستم سایر گونه‌های جانوری را تهدید می‌کند.

قرار است برخی از جمعیت اضافی این بوفالوها به مناطق و پارک‌های جنگلی دیگر منتقل شوند و آنها که از این شانس بی‌بهره می‌مانند پس از صدور مجوز برای شکارچیان از پای درخواهند آمد.

شکار این بوفالوها احتمالا در حد فاصل ماه اکتبر امسال تا ماه مه سال آینده صورت می‌گیرد که برخی از جاده‌های منتهی به شمال گرند کنیون به علت فرا رسیدن شرایط زمستانی به روی عموم بسته می‌شود. در خلال این ماه‌ها، شکارچیان باید از تجهیزات زمستانی مانند اسنوموبیل و دیگر وسائط نقلیه و در صورت ضرورت از بالگرد برای دسترسی به منطقه و همچنین انتقال گوشت بوفالوهای شکار شده استفاده کنند.

پارک‌های ملی ایالت‌های وایومینگ، داکوتای جنوبی و کلورادو هم چندی پیش در اقدامی مشابه برای کنترل جمعیت گوزن‌های بزرگ فراخوان شکار داده بودند.

بنابر این گزارش، واکنش‌ها به این فراخوان‌ها در شبکه‌های اجتماعی متفاوت بوده است؛ در حالی که بعضی از آن استقبال کرده‌اند، دیگران از آن به عنوان کشتار و سلاخی یاد کرده‌اند.

کد خبر 382279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha