رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در اطراف مدارس و همچنین برخورد با سرویس‌های غیرمجاز مدرسه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به نزديك شدن به بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي جديد اظهار كرد: پيش‌بيني ما اين است كه امسال همزمان با آغاز مهرماه حدود 30درصد به حجم ترافيك در معابر تهران افزوده شود كه ترافيك در ساعات پاياني روز و همچنين هنگام غروب آفتاب حجم بيشتري خواهد داشت.

وي با بيان اينكه ساماندهي سرويس‌هاي مدارس يكي از مواردي است كه مي‌تواند در كاهش حجم ترافيك مؤثر باشد گفت: بنابر تدابير اتخاذ شده و همكاري‌هاي مشترك ميان پليس راهور، آموزش و پرورش و شهرداري تهران ساماندهي سرويس‌هاي مدارس از ماه‌ها قبل در سطح شهر تهران آغاز شده و جلسات متعددي در اين زمينه برگزار شده است تا همزمان با بازگشايي مدارس بتوان سرويس‌هاي مدارس را نيز فعال كرده و از تردد والدين به سمت مدارس و ايجاد ترافيك نيز جلوگيري شود.

وي درباره شرايط رانندگان سرويس‌هاي مدارس اظهار كرد: اين رانندگان مي‌بايست گواهي عدم‌خلاف و گواهي سوء‌سابقه نيز به همراه داشته باشند. درصورتي كه رانندگان تمامي موارد را رعايت كرده و تأييديه دريافت كنند خودرويشان برچسب سرويس مدارس سال 96را دريافت مي‌كند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با تأكيد بر اينكه تنها سرويس‌هاي مدرسه داراي برچسب سال 96، اعتبار دارند، گفت: درخواست من از مديران مدارس و همچنين والدين اين است كه براي جابه‌جايي فرزندان خود از سرويس‌هاي معتبر و داراي برچسب استفاده كنند. مهماندار همچنين از تشديد برخورد با سرويس‌هاي غيرمجاز مدارس و تخلفات رانندگي در اطراف مدارس همزمان با آغاز مهرماه خبر داد و گفت:

به‌منظور ساماندهي ترافيكي در اطراف مدارس طرح تشديد برخورد با تخلفات رانندگي در معابر منتهي به مدارس همزمان با اول مهرماه تشديد خواهد شد. به گفته مهماندار در بررسي‌هاي اداره تصادفات پليس راهور مشخص شده كه در سال تحصيلي گذشته حتي يك مورد تصادف سرويس‌هاي مجاز دانش‌آموزان نيز رخ نداده است.

کد خبر 382221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha