همشهری آنلاین: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از فرار ۴۰ درصد از مسلمانان میانمار به بنگلادش خبر داد.

مسلمانان میانمار

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که تعداد پناهندگان روهینجا که از ۲۵ اوت از مرزهای میانمار با بنگلادش عبور کرده‌اند به ۳۸۹ هزار تن رسیده است.

استیفان دوجاریک در کنفرانس مطبوعاتی خود که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، خاطرنشان کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد عبور بیش از هزار تن از مسلمانان میانمار از مرز و فرار به سوی بنگلادش بودیم.

طبق آمار دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، نزدیک به ۴۰ درصد از ساکنان روهینجا از اقلیم آرکان واقع در میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در ادامه افزود: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده که کامیون‌هایی حامل آب و لوازم مخصوص برای نظافت و بهداشت برای هزاران کودک روهینجایی به شهر بازار کوکس فرستاده است.

این مسئول سازمان ملل همچنین تصریح کرد: آمارها نشان‌ می‌دهند که ۶۰ درصد از آوارگان روهینجا همراه با خانواده خود به بنگلادش فرار کرده‌اند.

وی همچنین گفت: تعداد آوارگانی که وارد اردوگاه‌ها شده‌اند بسیار زیاد است.

یونیسف نیز اعلام کرده است که در همه وسایل لازم برای زندگی نقص و کمبود وجود دارد و مهم‌ترین آن سرپناه، غذا و آب سالم و بهداشتی است.

 

کد خبر 382145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha