سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

کتاب «کلیدواژه‌های سبک‌شناسی» با عنوان فرعی «شرح اصطلاحات فنی و معرفی پیشروان سبک‌شناسی مدرن» به همت دکتر اشرف شیبانی‌اقدم، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تألیف و منتشر شد.

کتاب

به گزارش همشهري، اين كتاب 244 صفحه‌اي در 2فصل تنظيم شده و مولف در مقدمه آن چنين آورده است: «از نگاه نظريه‌هاي مدرن، مفهوم عام سبك بر تنوع زبان استوار است؛ به‌عبارتي مطالعه سبك، مطالعه تنوع در كاربرد زبان محسوب مي‌شود. سبك به طرز فكر و تمايز شيوه‌هاي ارجاع در بيان بستگي دارد و از اين رو، فرض اساسي سبك، بر كنش و واكنش ميان موقعيت حوزه‌ها و ويژگي‌هاي صوري زبان عادي متكي است.

افراد مي‌توانند در نوشته‌ها و صحبت‌هاي خود با هماهنگي واژگاني و نحوي خاص، سبكي منحصر به‌فرد را به‌وجود بياورند از طرف ديگر، با ارجاع به موضوع‌هاي خاص، به سبك عمومي يا سبك دوره‌اي خاصي نسبت يابند. بنابراين سبك موضوع اجراست و نسبت فعاليت‌هاي مشابه انجام‌شده با شيوه‌هاي متمايز از هم را نشان مي‌دهد.

مفهوم سبك و تنوع سبك‌شناختي بر اين فرض استوار است كه هر مضمون و محتواي مشابه مي‌تواند در سامانه زبان در بيش از يك نوع ساخت زبان‌شناختي نشانه‌گذاري شود». كليدواژه‌هاي سبك‌شناسي در شمارگان 2هزار نسخه به بهاي 12هزار تومان از سوي انتشارات دانشگاه آزاد اسلامي در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کد خبر 381926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha