پگاه شفتی: انگشتری را تصور کنید که می‌تواند رنگ را به صدا ‌تبدیل کند! کمی عجیب است، اما واقعیت دارد.

دوچرخه شماره ۸۹۱

«استيون دارمشکن» طراح اين ابزارک موسيقي است؛ ابزاركي به‌نام«اسپک‌دِرام» که مانند حلقه در انگشت کاربر مي‌نشيند و مي‌تواند هرسطحي را به ابزار موسيقي و هررنگي را به نُت موسيقي تبديل کند.

اين انگشتر هوشمند براي موزيسين‌هايي طراحي شده که از اين‌طرف و آن‌طرف کشيدنِ سازهاي سنگين خسته شده‌اند و دوست دارند مثل جادوگرها هرفضا و هرچيزي را به ابزار موسيقي تبديل کنند.

اسپك‌درام براي موزيسين‌هايي ساخته شده که درام مي‌نوازند و خلاقيت آهنگ‌سازي ممکن است در لحظه‌اي به ذهن آن‌ها خطور کند که سازشان در دسترس نيست. اين‌طوري آن‌ها حالا با اين انگشتر ساده و 40 دلاري در هركجا مي‌نوازند: مترو، جنگل، داخل خودرو و... هيچ فرقي ندارد، اگر اين حلقه همراه کاربر باشد.

اما اين حلقه چه‌طور مي‌تواند رنگ را به نت تبديل کند؟ نرم‌افزاري بر روي گوشي هوشمند يا تبلت کاربر نصب مي‌شود و با بلوتوث ارتباط نرم‌افزار و انگشتر برقرار مي‌شود.

کاربر با قراردادن انگشتر (حلقه) روي رنگ‌ها، اطلاعاتي براي نرم‌افزار مي‌فرستد و نرم‌افزار بعد از آناليز اين اطلاعات به سراغ نتي مي‌رود که براي اين رنگ تنظيم شده و آن را مي‌نوازد. اين نوآوري مي‌تواند لباس‌هاي کاربر را به يک جعبه‌ي مدادرنگي تبديل کند و هررنگي را تا نت مشخصي نمايندگي كند.

تي‌شرت قرمز، شلوار سبز با جيب‌هاي صورتي، کفش آبي و کلاه نارنجي، هر کدام در بدن کاربر مي‌توانند نماينده‌ي يک نت موسيقي باشند.

اما اين حلقه‌ي ساده مي‌تواند نتي را که توليد کرده براي هر بلندگويي بفرستد؛ از بلندگوي گوشي يا تبلت گرفته تا بلندگوهاي قوي و حرفه‌اي. اين حلقه هم‌چنين توانايي تطابق با نرم‌افزارهاي موسيقي را نيز دارد و با يک شارژ نيم‌ساعته مي‌تواند تا دوساعت در خدمت کاربر باشد.

اما با همه‌ي اين‌ها اين حلقه هنوز به بازار نيامده و فعلاً  قرار است اين ابزارک نو در سايت «کيک‌استارتر» که کمک‌هاي مردمي را براي  استارت‌آپ‌هاي نوپا جذب مي‌کند، به قضاوت گذاشته شود.

اما با توجه به استقبالي که تا اين‌جا از اسپك‌درام شده، احتمالاً اين ابزارک طرفداران بسياري دارد که حاضرند با کمک نقدي خود، آن را به توليد انبوه برسانند.‌

 

دوچرخه شماره ۸۹۱

اسپک‌درام همراه با يک برگه‌ي دوازده رنگي عرضه مي‌شود و کاربر انگشت حلقه به دستش را بر هررنگي بزند، يک نت دريافت مي‌کند.

 

دوچرخه شماره ۸۹۱

اسپک‌درام و طراحش در مراحل توليد!

 

دوچرخه شماره ۸۹۱

حلقه همراه با يک شارژر به دست کاربر مي‌رسد و فقط 30 دقيقه زمان مي‌برد تا شارژ شود.

 

دوچرخه شماره ۸۹۱

حلقه‌ي هوشمند همراه با برگه و نرم‌افزارش مي‌تواند کاري شبيه كار يک پيانو را انجام دهد.

 

دوچرخه شماره ۸۹۱

تکامل حلقه‌ي هوشمند، از اولين نمونه تا آخرين!

کد خبر 381921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha