مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان گفت: از هر ۱۰ ایرانی بالای ۱۸ سال ۹ نفر کم تحرکی دارد و یک نفر سیگار می‌کشد.

raeesi

به گزارش مهر ، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در نشست ستاد عالی فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی در سال تحصیلی ۹۶-۹۷، اعلام کرد: از هر دو نفر ایرانی بالای ۱۸ سال یک نفر چاق و از هر ۱۰ نفر یک نفر فشار خون دارد.

وی ادامه داد : از هر ۱۰ نفر ایرانی بالای ۱۸ سال یک نفر قند خون بالا دارد و بیشترین آن مربوط به دیابت نوع دو است که با کم‌تحرکی مرتبط است.

رییسی بیان کرد: از هر ۱۰ ایرانی بالای ۱۸ سال ۹ نفر کم تحرکی دارد، یک نفر سیگار می‌کشد و از هر ۱۰۰ نفر دو نفر الکل مصرف می‌کنند.

معاون بهداشت وزرات بهداشت و درمان تصریح کرد: نخستین عامل مرگ‌ومیر ایرانیان بیماری های قلبی و عروقی است؛ بر همین اساس با همراهی وزارت آموزش و پرورش طرح مدارس مروج سلامت را در ۱۸ هزار مدرسه اجرا کردیم که یکی از آیتم‌های آن تحرک فیزیکی است.

همچنین افزود: در بررسی تعدادی از مدارس توسط ۵۴ دانشگاه علوم پزشکی مشخص شد شیوع چاقی در دانش‌آموزان مدارس شهری دو برابر مدارس روستایی است.

معاون وزارت بهداشت گفت: ۲۱ درصد دانش‌آموزان پسر و ۲۰ درصد دانش ‌آموزان دختر چاقی شکمی دارند همچنین ۱۳.۷ درصد آنها حداقل ۳۰ دقیقه در روز فعالیت فیزیکی دارند و ۷.۴ درصد هیچ فعالیتی ندارند.

وی افزود : از هر ۱۰ دانش آموز یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب شده که مروج سلامت بین همکلاسی‌ها و خانواده‌هاست همچنین در برنامه مشترک دیگر با وزارت آموزش و پرورش طرح ارتقای فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان را اجرا می‌کنیم.

کد خبر 381887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha