سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه شعر آری یا... سروده زهره زمانی از سوی نشر آناپنا راهی بازار کتاب شد.

معرفی کتاب: آری یا...

اولین مجموعه ترانه از زهره زمانی در سال 95 بعد از سالها همکاری با خوانندگان و آهنگسازانی همچون: علیرضا افکاری، نیما مسیحا، حمید عسکری، مازیار فلاحی، مجید اخشابی، پدرام کشتکار، امید حجت، محمدرضا عیوضی، مانی رهنما، شهاب اکبری، میلاد ترابی، پژمان جمشیدی، انوشیروان تقوی، نیما وارسته و ... با نام گذشته توسط انتشارات آناپناه به چاپ رسیده است.

دومين مجموعه با نام "آری یا" از لحاظ زبان و ساختار و موضوع تفاوتهای بسیاری با کتاب "گذشته" دارد و می‌توان آن را یک کتاب اجتماعی، عاشقانه، فلسفی دانست.

شعر واره‌های این کتاب بر روی ملودی‌های ذهنی نوشته شده و قابلیت استفاده در آهنگسازی را دارد با این تفاوت که شاید نیازمند ساختار متفاوتی از ملودی در مقایسه با ترانه‌های کتاب گذشته باشد.

زمانی در اینباره گفت: کتاب "آری یا" حاصل یکسال مطالعه و شنیدن موسیقی‌های فاخر است و تمرکز بر گونه‌ای دیگر از شعر برای ملودی‌ها، "آری یا" مرا از "گذشته" هم به عقب‌تر برد، به آغاز شناخت از خویش، به کودکی‌‌هایم که در جوار آرامگاه باباطاهر گذشت، به نخستین معلم‌های شعرم، به کتاب‌های مولانا و بیدل و اقبال در کتابخانه قدیمی پدر که ساعات نوجوانی مرا مملوء از وزن و عطر شعر می‌کرد و به زمانی که قلم را به حرمت شعر اولین بار در دست چرخاندم.

كتاب مجموعه شعر آری یا... در قطع رقعي، در 90 صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و به قيمت 9 هزار تومان از سوي نشر آناپنا منتشر شده است. علاقه‌مندان جهت تهيه اين كتاب مي‌توانند از طريق سايت ناشر به آدرس anapana.ir اقدام نمايند.

کد خبر 381810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha