همشهری آنلاین: نماینده دادستان تهران در قالب کیفرخواست صادره برای دو متهم پرونده بنیتا گفت: تسبیب در قتل عمد، سرقت مقرون به آزار، ایراد صدمه بدنی به پدر کودک و رها کردن طفل تنها بخشی از اتهامات آنان است.

پرونده بنیتا

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات قاتلان بنیتا، نوزاد هشت ماه که پس از مفقود شدن فوت شده بود در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

در این جلسه نماینده دادستان تهران، نماینده حقوقی فرماندهی انتظامی تهران، نمایندگانی از نیروی انتظامی پاکدشت، اصحاب دعوی و بستگان بنیتا حضور داشتند.

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران پس از حضور در جایگاه با اشاره به کیفرخواست صادره به دفاع از آن پرداخت و گفت: در تاریخ ۲۹ تیر ۹۶ حسب تماس با کلانتری مشریه حسن قلعه نویی پدر بنیتا اعلام می کند در حال بیرون آوردن خودرو از منزلش خودرو به همراه نوزاد هشت ماهه ای که در آن وجود داشته به سرقت می رود.

وی افزود: طی اظهارات شاکی وی به همراه همسر و نوزادش قصد مسافرت به اراک داشتند و به همین دلیل پدر مقتول فرزندش را زودتر به بیرون از خانه می آورد و پس از دیدن وسایل در خودرو در لحظه آخر دخترش را نیز به همراه بقیه وسایل در ماشین می گذارد که کودک به همراه خودرو به سرقت می رود.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تصریح کرد: این پرونده سه متهم به نام های «م. و»، «م. ش» و «الف. د» دارد که متهم آخر متواری است. طبق اعلام کیفرخواست متهمان شب قبل از حادثه در محل مشیریه اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می کردند و روز حادثه نیز به دنبال خرید و فروش مواد مخدر و روانگردان بودند .

شهریاری افزود: متهم ردیف دوم به متهم ردیف اول می گوید که ماشین روشن است، بهتر است پیاده نرویم و سپس اقدام به سرقت خودرو می کنند و پس از چند لحظه متوجه حضور طفل در ماشین می شوند.

نماینده دادستان تهران به روند شناسایی خودرو مسروقه اشاره و تصریح کرد: مغازه ابزار فروشی دوربین داشته و فعل و انفعالاتی ضبط شده است.

وی ادامه داد: پس از شناسایی خودرو جسد داخل آن کشف شده و به پزشک قانونی ارجاع داده شده است و پس از آن برحسب اختیارات قانونی پرونده به تهران احاله می شود.

شهریاری به اظهارات شاکی پرونده اشاره و اظهار داشت: حسب اظهارات شاکی وی برای متوقف کردن خودرو در دقایق اولیه بعد از سرقت تلاش زیادی می کند، حتی دوربین های همسایه روبرو هم وقایع را ضبط کرده بودند اما فیلم ضبط شده کیفیت مطلوبی نداشت.

  • راهور متهمان را گم می‌کند

نماینده دادستان تهران به دیگر اظهارات پرونده اشاره کرد و گفت: یکی از سرداران راهور نیز در بازجویی ها اعلام کرده که با توجه به اعلام مفقودی و سرقت ماشین پدر بنیتا وی ماشین را در خیابان می بیند اما به دلیل شلوغی محل موفق به ادامه تعقیب نمی شود.

شهریاری در ادامه و با اشاره به وضعیت سوءسابقه متهمان گفت: م. و متهم ردیف اول به جرم درگیری با سلاح سرد، شرب خمر و سرقت طبق اعتراف خودش سابقه دار است.

وی افزود: متهم در بازجویی ها اعلام کرده بود در تاریخ ۲۹ تیر امسال به همراه مهدی و احمد جهت خرید هرویین به محله مشیریه رفته بودند که حادثه رخ می دهد. متهم ردیف اول طبق اظهارات خودش در بازجویی ها اعلام کرده بود ماشین را جلوی ابزار فروشی و کنار تره بار رها کرده تا شاید کسی ماشین را ببیند.

شهریاری ادامه داد: متهم ردیف دوم نیز در اتهامات خود اعلام کرده بود به محمد گفتم که با آژانس بچه را تحویل خانواده اش بدهد.

  • گرمازدگی علت فوت بنیتا هشت ماهه

نماینده دادستان تهران در ادامه و با قرائت نظریه پزشکی قانونی علت نهایی فوت بنیتا را گرمازدگی و عوارض ناشی از آن اعلام کرد و در آزمایشات سم شناسی مورد خاصی دیده نشده و گرمازدگی و عوارض آن علت مرگ اعلام شده.

وی در ادامه و در خصوص اتهامات متهم ردیف اول گفت: متهم پس از پارک ماشین اقدام به خاموش کردن آن می کند اگرچه خودش معتقد است سوئیچ را نیمه باز روی ماشین می گذارد اما باید بگوییم متهم هیچ اهمیتی به حضور کودک در ماشین نمی دهد و تمهیدات لازم را برای حفظ جان وی به کار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه شیشه های ماشین از زمان سرقت تا کشف خودرو بالا بوده، گفت: همین مساله در کنار گرمای ظهر تابستان و عدم دادن آب و غذا به کودک مسببات مرگ وی را فراهم می کند.

وی به نظریه کارشناسی خودرو در این پرونده اشاره و تصریح کرد: بعد از خاموش شدن ماشین، فن خودرو تنها چهار یا پنج ساعت می توانسته کار کند و مهمتر اینکه عمر باتری در کار کردن فن مهم است که با توجه به مدل ماشین خالی شدن باتری نیز بی تاثیر نبوده است.

قاضی شهریاری به نحوه شناسایی خودروی مسروقه اشاره و تصریح کرد: در مغازه ابزارفروشی که ماشین سرقتی رو به روی آن پارک می شود دوربین های مدار بسته نصب بوده که طبق آن متهم بعد از سرقت لباس های شاکی را از ساکش درآورده و به تن می کند.

وی در خصوص جزییات سرقت از خودرو نیز گفت:  طبق اعترافات متهم ردیف اول علاوه بر مبالغی پول نقد کارت هدیه ای که در ساک شاکی بوده است نیز برداشته می شود تا صرف خرید شیشه از فردی به نام احسان شود.

کد خبر 381744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha