همشهری‌آنلاین: مردم روسیه در انتخابات محلی کشورشان که آخرین رای‌گیری پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بود، مشارکت پایینی داشتند و اپوزیسیون روسیه هم ادعای تقلب در این انتخابات را مطرح کرد.

 اپوزیسیون روسیه مدعی شد موارد زیادی از تخلف‌هاي انتخاباتی در حدود شش هزار حوزه انتخاباتی در ۸۲ منطقه برای انتخاب ۱۶ فرماندار منطقه‌ای و اعضای بسیاری از شوراهای شهر رخ داده است. به گفته آنها اوضاع در مسکو از همه جا بدتر است.

ديميتری مدودف،‌ نخست‌وزیر روسیه گفت نتایج برای حزب حاکم "بسیار مطلوب" بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مشارکت مردمی خصوصا در مسکو پایین بود و به گفته کمیسیون انتخابات، تنها ۱۴ تا ۱۵ درصد واجدین شرایط به پای صندوق‌های رای آمدند.

در همین حال این انتخابات در مسکو به شدت از سوی نامزدها مورد توجه بود چرا که شمار بی‌سابقه‌ای از آنها زیر ۳۵ سال بودند؛ به عبارتی دو هزار و ۸۰۰ تن از هفت هزار و ۶۰۰ نامزدی که برای پر کردن هزار و ۵۰۰ کرسی در شورای شهر رقابت کردند.

برخی از تحلیلگران معتقدند این حاصل اعتراض‌هاي اوایل امسال بود که الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه سازماندهی و جوانان و دانشجویان را بسیج کرد. اپوزیسیون روسیه امید داشت تعدادی پست در انتخابات محلی به دست آورد و از سکوت مقام‌های شهری انتقاد کرده و تاکید دارد که این انتخابات در بحبوحه بی‌تفاوتی گسترده برگزار شد.

کد خبر 381708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha