دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گفته محققان، ترکیب عسل و آب لیموترش می‌تواند فواید متعددی برای سلامت داشته و به کاهش وزن کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ترکیب جادویی عسل و آبلیمو دارای خواص متعددی فراتر از چربی سوزی و تسریع روند کاهش وزن است. در ادامه به برخی فواید این معجون اشاره می‌شود.

  • بهبود روند هضم

هر دو عسل و لیمو پتانسیل تمیز کردن روده بزرگ و خارج کردن مواد غذایی هضم نشده، سلول‌های روده و دیگر سموم را از بدن دارند. هضم آهسته و متابولیسم کُند می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. اما داشتن یک سیستم گوارش خوب می‌تواند به طور موثر به شما کمک کند چربی اضافی را از بین ببرید، و مطمئن شوید که برنامه کاهش وزن شما موفق خواهد بود.

  • پیشگیری از یبوست

هیچ چیز به اندازه آب گرم همراه با عسل و آبلیمو به مقابله با یبوست کمک نمی کند. یبوست نه تنها منجر به اضافه وزن می شود بلکه سندرم روده تحریک پذیر و دیگر مشکلات گوارشی نیز می توانند به طور قابل توجهی بر وزن فرد تاثیر گذارند. وانگهی معمولا افراد چاق یا دارای اضافه وزن از یبوست شکایت دارند.

  • کمک به پاکسازی کبد

این حقیقت انکارناپذیر است که کبد سالم کلید سلامت بلندمدت و حفظ وزن ایده آل بدن است. کبد عضو اصلی بدن است که به تصفیه بدن کمک کرده و از این رو پاکسازی و عملکرد مناسب آن حائز اهمیت است. وانگهی کبد عضو اصلی مسئول حفظ فرآیند هضم و کالری سوزی است.

  • حفظ پاکی و سلامت پوست

فواید عسل و آبلیمو متعدد است. علاوه بر موارد فوق، این ترکیب موجب تمیزی و درخشش طبیعی پوست می‌شود چراکه عملکرد پاکسازی آن موجب حذف مواد سمی و سایر ضایعات بدن می‌شود. بدین ترتیب از بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی پیشگیری می‌شود.

کد خبر 381699

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha