دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

هفتادوچهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز شامگاه روز شنبه پس از ۱۰ روز به پایان رسید و هیأت داوران بخش مسابقه رسمی به ریاست آنت بنینگ، بازیگر آمریکایی شیر طلایی بهترین فیلم را به «شکل آب» به کارگردانی گی‌یرمو دل‌تورو اهدا کرد.

سینما

به گزارش همشهري، فيلمساز تحسين‌شده 52ساله مكزيكي كه آثاري چون «هزارتوي پن» و «هلبوي» را در كارنامه دارد، جايزه خود را به فيلمسازان جوان مكزيكي و آمريكاي ‌لاتين تقديم كرد. شكل آب از معدود فيلم‌هاي جشنواره امسال ونيز بود كه خيلي‌ها روي درخشش آن در مراسم اختتاميه اتفاق نظر داشتند.

از آنجا كه آلفونسو كوارون و آلخاندرو گونزالس ايناريتو هم پس از موفقيت در ونيز در مراسم اسكار هم درخشان ظاهر شدند، انتظار مي‌رود دل‌تورو با شكل آب به بهترين شكل راهي فصل جوايز و در نهايت رقابت اسكار شود. جايزه بزرگ هيأت داوران به ساموئل مائوز براي «فوكس‌تروت» و جايزه ويژه داوران به وارويك تورنتن براي وسترن استراليايي «كشور دوست‌داشتني» رسيد و زاويه لوگران فرانسوي براي فيلم اول خود شير نقره‌اي بهترين كارگردان و شير آينده را برد.

جايزه بهترين فيلمنامه به مارتين مكدانا براي «سه بيلبورد بيرون ابينگ، ميزوري» اهدا شد و شارلوت رمپلينگ براي «هانا» و كامل البشا براي «توهين» به‌ترتيب جوايز كوپا ولپي بهترين بازيگران زن و مرد را به‌دست آوردند. جشنواره ونيز علاوه بر جوايز بازيگري، يك جايزه موسوم به مارچلو ماستروياني هم به بهترين بازيگر مرد يا زن جوان اهدا مي‌كند كه اين جايزه امسال به چارلي پلامر براي «لين آن پيت» رسيد. امسال در مجموع 21فيلم در بخش مسابقه ونيز هفتادوچهارم حضور داشتند كه سهم آمريكا 6 فيلم بود. در سال‌هاي اخير برندگان ونيز در فصل جوايز سينمايي بسيار خوب ديده شده و در اسكار درخشيده‌اند. آخرين نمونه آن «لالالند» ديمين شازل بود كه پس از رونمايي در ونيز، نامزد 14جايزه اسكار شد.

کد خبر 381654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha