مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاهش استرس و درمان آن برای هر فردی که دچار سرطان است و مراحل درمان را پشت سر می‌گذارد، ضروری است.

سرطان

به گزارش خبرگزاری فارس، کارشناسان دانشگاه برایتون با تکیه بر نتیجه مطالعات صورت‌گرفته دریافتند، درمان استرس برای درمان سرطان بسیار مهم است، زیرا هورمون استرس اثر داروهایی که برای مبارزه با تومورهای سرطانی تجویز می‌شوند را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بر همین اساس، محققان یادآوری می‌کنند که هورمون استرس باعث کاهش اثربخشی شیمی‌درمانی می‌شود.

نتایج یک تحقیق نشان داد، کاهش استرس و درمان آن برای هر فردی که دچار سرطان است و مراحل درمان را پشت سر می‌گذارد، ضروری است.

یافته‌های محققان انگلیسی همچنین نشان داد، کاهش سطح استرس حتی می‌تواند از تولید و تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

کارشناسان می‌گویند: کاهش استرس در درمان افرادی که مبتلا به سرطان هستند، برای کمک به ترویج موفقیت داروها و روش‌های درمانی بیماری سرطان ضروری است.

پژوهشگران این مطالعه با ذکر این موضوع که درمان استرس به قدری برای درمان بیماری سرطان مهم است، می‌گویند: استرس یکی از عوامل بسیار مهمی است که موجب می‌شود اثر داروهای تجویزشده برای فرد مبتلا به بیماری سرطان خنثی شود.

تحقیقات پژوهشگران به شکل بالقوه‌ای نشان داده است، استرس اثر شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهد و می‌تواند سایر درمان‌های سرطان را مختل کند؛ ضمن اینکه کاهش استرس باعث بهبود شرایط روحی و روانی بیماران می‌شود.

محققان این مطالعه تأکید کردند، برای دستیابی به نتایج بهتر در افرادی که دچار سرطان هستند، باید آموزش‌های کاهش استرس داده شود تا بتوان به بهبود بیماری آنها کمک کرد.

سرپرست ارشد این تیم تحقیقاتی در پایان گفت: امروزه در جهان با رشد عجیبی از انواع سرطان مواجه هستیم که تنها دوری از استرس، رژیم غذایی سالم و ورزش می‌تواند سرعت این بیماری را تقلیل دهد.

کد خبر 381422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha