چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

زن و مردی که در ۲‌ پرونده جداگانه مرتکب قتل شده بودند در جلسه محاکمه از سوی اولیای‌دم بخشیده شدند.

متهم

اولين متهم زن ميانسالي است كه 7سال قبل در جريان درگيري با شوهرش وي را به ضرب چاقو به قتل رسانده بود. اين حادثه 7سال پيش در جنوب تهران رخ داد و اين زن همسر 60ساله‌اش را با يك ضربه چاقو به قتل رساند. او در بازجويي‌ها گفت: همسرم راننده اتوبوس بود و بيشتر اوقات را در بيرون از خانه مي‌گذراند. دختر و پسرمان هم در خارج از كشور زندگي مي‌كردند و ما مدام با هم درگير بوديم. يك روز او به رويم قمه كشيد و قصد كشتنم را داشت. من هم چاقويي از آشپزخانه برداشتم و مي‌خواستم او را بترسانم اما كارد به سينه‌اش برخورد كرد و باعث مرگش شد.

پس از اعترافات اين زن وي به زندان افتاد تا اينكه 7سال بعد وقتي فرزندان او به ايران برگشتند اعلام كردند از مادرشان شكايتي ندارند و او را بخشيده‌اند. به اين ترتيب اين زن ديروز در شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده و با حضور قاضي توكلي به لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شد. اين زن در جلسه محاكمه درحالي‌كه اشك مي‌ريخت، گفت: من قصدي براي به قتل رساندن شوهرم نداشتم. هدفم فقط ترساندن او بود. با پايان دفاعيات اين زن هيأت قضايي براي تصميم‌گيري در اين‌باره وارد شور شدند.

دومين محاكمه‌اي كه ديروز در دادگاه كيفري برگزار شد مربوط به پرونده‌اي بود كه در آن جواني به‌دليل اختلاف بر سر موتورسيكلت، يكي از دوستانش را به قتل رسانده بود. اين جنايت روز ششم تيرماه سال92 در منطقه امامزاده حسن اتفاق افتاد. در جريان تحقيقات مأموران معلوم شد كه 2برادر در اين جنايت دست دارند. آنها دستگير شدند و به اين قتل اعتراف كردند.

يكي از آنها گفت: سال‌ها با مقتول دوست بودم. او مدتي قبل موتورسيكلتم را گرفته بود و پس نمي‌داد. به همين دليل من و برادرم براي پس گرفتن موتور با او درگير شديم.من او را هل دادم كه سرش به ديوار برخورد كرد و روي زمين افتاد. برادرم هم با لگد به او ضربه زد. مقتول مدتي قبل تصادف شديدي كرده و ضربه مغزي شده بود. ما هم وقتي ديديم سرش خونريزي كرده از ترس فرار كرديم. درحالي‌كه اين دو برادر در زندان به‌سر مي‌بردند يكي از آنها به‌دليل ابتلا به بيماري ايدز در زندان جان باخت.

با اين حال متهم ديگر ديروز در شعبه11 دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي مجيد متين‌راسخ محاكمه شد. در اين جلسه با اينكه اولياي دم گفتند خواسته‌شان قصاص قاتل است اما وقتي قاضي آنها را به مصالحه دعوت كرد آنها راضي شدند در قبال دريافت 300ميليون تومان ديه از قصاص صرف‌نظر كنند. در اين شرايط هيأت قضايي به متهم يك‌ماه مهلت دادند تا ديه‌اي را كه اولياي دم خواسته بودند فراهم كند و ختم جلسه اعلام شد.

کد خبر 381402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha