همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ضمن رایزنی با وزیران خارجه ترکیه، مالزی و اندونزی در خصوص جنایت علیه مسلمانان میانمار (روهینگیا) در روزهای آینده با تعداد دیگری از همتایان خود در کشورهای اسلامی گفت‌و‌گو خواهد کرد.

ظریف

بهرام قاسمی سخنگوي وزارت امور خارجه در گفت‌و‌گو با ایرنا با تاکید بر تلاش‌های وزارت امور خارجه برای دفاع از مسلمانان روهینگیایی اظهارکرد: دستگاه دیپلماسی همواره توجه ویژه‌ای به وضعیت مسلمانان در سراسر جهان داشته و پیگیری و تلاش برای حل مشکلات مسلمانان مظلوم میانمار هم در برنامه‌های این وزارتخانه است.

وی افزود: دکتر ظریف دی ماه 1395 با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به وخامت فزآینده اوضاع مسلمانان روهینگیا در میانمار ابراز نگرانی کرد و از آنتونیو گوترش خواست فعالانه و در تعامل با دولت میانمار گام های اساسی برای پایان دادن به نگرانی های جدی جامعه بین المللی درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا بردارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی ایران تلاش کرده مساله مسلمانان میانمار در مجامع بین‌المللی و به ویژه سازمان ملل مطرح شود و حساسیت در خصوص شرایط آنها از سطح مسلمانان فراتر رفته و حساسیت تمام مردم جهان و سایر دولت‌ها را نسبت به آن جلب کند.

قاسمی همچنین گفت: وزیر امور خارجه سال گذشته در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در کوالالامپور با اشاره به تبعیض سیستماتیک، خشونت و نفرت گسترده علیه آنان، خواستار اتحاد جهان اسلام در حمایت از مسلمانان روهینگیا به عنوان وظیفه جمعی کشورهای مسلمان شد.
وی به رایزنی‌های ظریف با وزیران امورخارجه ترکیه، مالزی و اندونزی در خصوص اقدامات لازم برای متوقف کردن خشونت‌ها علیه مسلمانان اشاره و اظهار کرد: قرار است این گفت‌و‌گوها با وزیران خارجه دیگر کشورهای اسلامی ادامه یابد.

کد خبر 381390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha