همشهری‌آنلاین: مسئولان داکا اعلام کردند، بنگلادش برای آماده سازی و توسعه جزیره‌ای دور افتاده برنامه‌ریزی می‌کند تا به طور موقت ده‌ها هزار روهینگیایی‌ مسلمان را که از خشونت‌ها در میانمار گریخته‌اند، در آنجا جا دهد.

باوجود اقدام‌هاي مقامات بنگلادش در زمینه ممانعت از ورود غیرقانونی مسلمانان روهینگیا از ميانمار به کشورشان حدود ۱۲۵ هزار تن طی تنها ۱۰ روز وارد بنگلادش شده‌اند تا به بیش از ۴۰۰ هزار تن دیگری بپیوندند که در اردوگاه‌های موقت پرازدحام اقامت دارند.

اچ تی امام، مشاور الشیخه حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش اظهار داشت:‌ ما تا آنجا که بتوانیم مانع از ورود آنها به کشور می‌شویم اما مناطقی هستند که به علت پوشش طبیعی از جمله تپه‌ها و جنگل‌ها نمی‌توان مانع از گسیل شدن آنها به داخل کشور شد. ما از آژانس‌های بین‌المللی خواستیم تا روهینگیایی‌ها را به طور موقت به مکانی انتقال دهند که بتوانند در آنجا زندگی کنند جزیره‌ای به نام ثینگار چار که باید به طور جدی برای توسعه این جزیره فکری شود.

به گزارش ايسنا به نقل از رویترز، درباره آماده سازی این جزیره لئونارد دویلی، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد، صحبت درباره انتقال آوارگان به جزیره‌ از سال‌ها پیش مطرح است اما در روزهای اخیر موضوع تازه‌ای در این باره نشنیده‌ایم.

جزیره 11 سال پیش بر اثر انباشت آبرفت مقابل دلتای بنگلادش ایجاد شد و نزدیک‌ترین مکان اقامتی به بنگلادش است اما سیلاب‌ها در زمان بارش باران‌های موسمی از ژوئن تا سپتامبر آن را تهدید می‌کنند.

البته زمانی هم که آب‌ها طغیانشان می‌خوابد دزدان دریایی در آب‌های نزدیک به دنبال صیادانی می‌گردند تا آنها را بربایند.

کد خبر 381364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha