مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

‌درحالی‌که تنها یک ماه از عمر دولت دوازدهم می‌گذرد، ‌وزارت بهداشت یکی از وزارتخانه‌هایی است که تغییرات کلان مدیریتی داشته است.

دکتر هاشمی

سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي تاكنون براي 7معاون خود حكم زده است كه در اين بين تنها محمدباقر لاريجاني در معاونت آموزش و رضا ملكزاده در معاونت تحقيقات و فناوري ابقا شدند. از سوي ديگر مسئولان 3بخش اصلي درگير با طرح تحول سلامت و 2بخش پشتيبان اين طرح نيز عوض شدند. محمد آقاجاني و رسول ديناروند، 2معاون حاشيه‌ساز وزارت بهداشت دولت يازدهم ‌در معاونت‌هاي درمان و غذا و دارو جاي خود را به قاسم جان‌بابايي و غلامرضا اصغري دادند. عليرضا رئيسي جايگزين سياري در معاونت بهداشت شد و طاهر موهبتي معاون پارلماني و حقوقي وزارتخانه به سازمان بيمه سلامت رفت و ابراهيم گلمكاني جايگزين او شد. ‌قاضي‌زاده‌هاشمي در حاشيه مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد سازمان نظام پزشكي، درباره اولويت‌هاي وزارت بهداشت در دولت دوازدهم گفت: ما پيش از اين اولويت‌هايمان را در مجلس اعلام كرده‌ايم.

در مجموع اجراي قانون برنامه ششم توسعه و ارتقا و نهادينه كردن طرح تحول نظام سلامت از اولويت‌هاي اصلي است و اميدواريم در اين دوره بتوانيم با كمك دولت و مجلس، منابع مالي پايداري را براي حوزه سلامت تعريف كنيم. همچنين اميدواريم توليت نظام سلامت يكپارچه شده و از اين پراكندگي به فرماندهي واحد آنطور كه در سياست‌هاي كلي نظام سلامت آمده است، دست يابيم. همچنين يكي از اولويت‌هاي وزارت بهداشت در چهارساله دوم دوره فعاليت، ارتقاي و تقويت طرح تحول سلامت است و اميدوارم با استقرار كامل مسئولان در حوزه مسئوليتي‌شان، كارنامه چهارساله دوم پربارتر از چهارساله اول باشد.

البته اگرچه تغييرات قابل تاملي در مهم‌ترين معاونت‌ها و حوزه‌ها رخ داده است اما همچنان هنوز تغييري در معاونت‌هاي اجتماعي، پرستاري، فرهنگي، توسعه و منابع انساني داده نشده است و حتي حكمي جديدي نيز براي مسئولان اين معاونت‌ها زده نشده است. همچنين ايرج حريرچي هم كه بسياري از تحليلگران حوزه بهداشت و درمان او را نفر دوم وزارت بهداشت مي‌دانند، هنوز به پست سخنگويي وزارت بهداشت تكيه داده است. با اين حال مجموعه تغييرات در سطوح مديريتي وزارت بهداشت نشان مي‌دهد كه دولت به‌دنبال اصلاح ريل طرح تحول سلامت به مسيري جديد است و حالا بايد ديد كه مديران جديد تا چه اندازه مي‌توانند در اين مسير با قاضي‌زاده‌هاشمي كه همواره در سيبل منتقدان قرار دارد همراه باشند و به خواسته علي نوبخت، رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس اسلامي كه خطاب به جامعه پزشكي گفت: از آنجايي كه شما مأمن و پناهگاه مردم هستيد، حرمت و قداست جامعه پزشكي را حفظ كنيد و به سازمان صنفي خود اعتماد داشته باشيد و مسائل‌تان را در همين كانون صنفي حل كنيد نه در فضاي مجازي عمل كنند.

وي با اشاره به آغاز طرح تحول نظام سلامت در دولت يازدهم و اجراي آن با كمك و اراده رئيس‌جمهور گفت: هم‌اكنون به‌جز تأمين منابع پايدار و جبران تأخير در پرداخت‌ها مشكلي در اين حوزه وجود ندارد كه آن هم بايد از سوي مجلس حل شود چرا كه تأمين سلامت ملت از دغدغه‌هاي اصلي دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم بوده و اين در حالي است كه كمبود منابع در اين حوزه وجود دارد.

  • وعده‌هاي وزير بهداشت‌

در حوزه آموزش، پژوهش و استقرار نظام ارجاع بايد كارهاي خوبي صورت بگيرد كه اول از همه جلب نظر منتقدان و مخالفان طرح تحول سلامت است.
قطعا بر نقدهاي منتقدان، خير و بركت وجود دارد ‌و ما بايد هنر داشته باشيم كه مخالفان و منتقدان را در كنار خود قرار دهيم.
تغييرات وزارت بهداشت به‌صورت هدفمند انجام گرفته و ما از نقاط ضعف و قوت‌ اطلاع داريم.
رابطه معاونان جديد نيز بايد صميمي باشد و اختلافي در بين مسئولان وزارتخانه‌ها وجود نداشته باشد.
ديجيتال كردن خدمات يكي ديگر از برنامه‌هايي است كه بنده اميدوارم در زمينه محقق شدن آن تلاش‌هاي زيادي صورت گيرد تا براي جلوگيري از هدررفت منابع، خدمات به‌صورت الكترونيك ارائه شوند.

کد خبر 381316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha