دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

«در قلمرو گفتار» پنجمین کتاب رضا درستکار و شامل ۱۵ مقاله سینمایی است که به‌تازگی از سوی انتشارات مکث نظر منتشر و روانه بازار شده است.

کتاب

به گزارش همشهري، در اين كتاب 312صفحه‌اي مقاله‌هايي درباره موج‌هاي مختلف سينماي ايران از فيلم جنايي تا ملودرام، موج نو و موج سوم، مرور سابقه و ضرورت‌هاي تغيير جشنواره‌ها، سيماي نسل جوان، فيلم جنگي و گونه كودك در سينماي ايران، سينماي مستند و... آمده است؛ متن‌هايي كه برخي از آنها پيش‌تر در رسانه‌ها منتشر شده و برخي ديگر تازه هستند. درستكار كه از منتقدان و نويسندگان فعال سينماست و دستي هم بر آتش فيلمسازي دارد، در مقدمه كتاب تازه خود چنين آورده است:

«در قلمرو گفتار گزيده مقالات سينمايي‌ام و تاريخ اين سال‌هاست كه محصول تنفسي بوده از هستنم، هستي اندرخم ‌شدن‌ها؛ قطره‌اي بوده ز دريا و طبعا ترجماني است از اميدهاي دوران شباب و زلالي آن سال‌ها كه جا ماند در پس‌كوچه‌هاي عاشقي، حسي از حظ لحظه‌هاي رفته در تورق تاريخ‌ها، انبوهي كتاب و سركشي كتابخانه‌ها، جست‌وجوي گمشده‌ها و...»

او پيش از اين 3كتاب درباره زندگي و آثار فريدون گله، بهمن فرمان‌آرا و مجيد مجيدي منتشر كرده و يك كتاب هم درباره سينماي مستند دارد. در قلمرو گفتار در شمارگان هزار نسخه به بهاي 25هزار تومان به بازار آمده و چند صفحه پاياني آن به آلبوم تصاوير ناب و متفاوت از تاريخ سينماي ايران اختصاص يافته است.

کد خبر 381185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha