همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی از دریافت ۱۲۵ هزار گواهی نامه مهارت آموزی از سوی سربازان وظیفه در ارتش در زمان انجام خدمت مقدس سربازی خبر داد.

 عبدالرحیم موسوی

به گزارش ایرنا، امیر سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی روز دوشنبه در همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این مطلب را بیان کرد.

وی توضیح داد: مهارت‌آموزی در ارتش از سال ٧١ آغاز شده و از سال ٨٥ و زمانی که آموزش های فنی و حرفه ای را گسترش و به سربازان وظیفه مدرک دادیم هر سال ٤٥ تفاهم نامه بین ارتش و سازمان فنی حرفه ای منعقد می‌شود که تا کنون به ٤٤٢ مورد رسیده و خیلی از آنها نیز عملیاتی شده است.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: چند سالی است ما در ارتش انتظارتمان را از یک سرباز، کف انتظارات قرار دادیم اما برای خدمات به او سقف توان را در نظر گرفتیم.

سرلشکر موسوی اظهار کرد: وظیفه اصلی ما این است که از سربازان جوان، یک مرد خوب برای تشکیل خانواده، یک شهروند خوب برای آینده جامعه و یک سرباز مادام العمر برای انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا چهره سربازی در کشور مجددا ترسیم شده و تقدس به آن برگردد که تقویت فرهنگ ارزشمند بودن خدمت سربازی موضوع مهمی است که رسانه‌ها و افراد دارای تریبون باید اینکار را انجام دهند.

افزایش معنویت و ایجاد نشاط در سربازان نسبت به انجام خدمت مقدس سربازی، ایجاد جذابیت نسبت به سربازی در دیدگاه جامعه، خانواده و فرماندهان به عنوان یک امر مقدس و ملی و افزایش بهره وری دوران سربازی با انجام آموزش های مهارتی مناسب برای آماده سازی جوانان برای ورود به بازار کار و امکان اشتغال مولد از اهداف برگزاری همایش یکروزه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است.

همچنین ایجاد توازن در قوانین، جذب و بکارگیری، آموزش ها و جایگاه سازمانی سربازان، متناسب با نیاز کشور، سطح تحصیلات و تخصص سربازان و ایجاد هم افزا و یکپارچگی میان نهادهای اثر گذار لشکری و کشوری در امر سربازی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

در این همایش سربازی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل ارتش و سپاه، فرمانده ناجا، وزیر دفاع، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه حضور دارند.

در این همایش مدعوین درباره الزامات و اهمیت توجه به مهارت آموزی سربازان وظیفه از دیدگاه مقام معظم رهبری و امنیت ملی، جایگاه سرباز و اهمیت مهارت آموزی، الزامات مهارت آموزی و اشتغال جوانان، نقش سربازان و توجه به مهارت آموزی در امنیت مرزهای کشور، جایگاه سربازی در نیروهای سپاه و مشوقهای ایجاد انگیزه به خدمت و جایگاه فعلی سربازان وظیفه، دیدگاه ها نقاط ضعف و قوت سخن می گویند.

کد خبر 381174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha