همشهری آنلاین: کارشناسان محیط زیست به شواهدی دست پیدا کرده‌اند که حاکی از وجود داروهای افسردگی در بافت مغز ۱۰ گونه مختلف ماهی در منطقه دریاچه‌های بزرگ در آمریکاست.

تهدید داروهای افسردگی برای گونه‌های جانوری

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها حاکی از آن است که افزایش فزاینده داروهای افسردگی در طبیعت تاثیرات مخربی بر محیط زیست دارد به گونه‌ای که شواهدی از وجود این داروها در بافت مغز ۱۰ گونه ماهی در منطقه "دریاچه‌های بزرگ" در مرز آمریکا و کانادا پیدا شده است.

به گفته کارشناسان وجود داروهای افسردگی در بافت مغز این جانوران نه تنها تنوع زیستی این منطقه را تهدید می‌کند بلکه می‌تواند تغییرات مضری را بر الگوی رفتاری ماهی‌ها داشته باشد.

این تیم تخصصی بین‌المللی همچنین اظهار داشتند: مصرف این ماهی‌ها خطری برای انسان‌ها به همراه ندارد اما لازم است اقدامات بیش‌تری انجام شود تا مواد شیمیایی حاصل از داروهای افسردگی پیش از آن که به حیات دریایی آسیب وارد کند از فاضلاب جدا شود.

دیانا آگا، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه بوفالو در آمریکا گفت: ذرات فعال موجود در داروهای افسردگی در مغز ماهی‌ها انباشته می‌شود و تهدیدی برای تنوع زیستی است و باید درمورد پیامدهای آن نگران بود.

کارشناسان با بیان این که این داروها بر الگوی ماهی‌ها تاثیر می‌گذارد اظهار داشتند: در این مطالعه تغییرات رفتاری جانوران مورد بررسی قرار نگرفت اما تحقیقات دیگر حاکی از آن است که داروهای افسردگی بر الگوی رفتار تغذیه‌ای ماهی‌ها تاثیر می‌گذارد.

کد خبر 381032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha