همشهری آنلاین: حمله تروریستی به تهران دست‌مایه تحلیل‌های کارشناسی ۷ صاحب‌نظر مسایل سیاسی در چهل و هفتمین شماره فصل‌نامه فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

نگاه فصل‌نامه فرهنگ اسلامی به حوادث تروریستی تهران و خاورمیانه

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این ۷ کارشناس از زاویه‌های مختلف ابعاد این حادثه تروریستی را و فرصت‌ها و تهدیدهای آن را تحلیل کرده‌اند.

دیدگاه‌های حسن بهشتی‌پور، محمدعلی مهتدی، احمد کاظم‌زاده، سیدهادی سیدافقهی، سیدرضا میرطاهر، حسین رویوران و محمدرضا رئوف شیبانی در این بخش بازتاب یافته است.

محمد علی مهتدی در یادداشت خود در این زمینه به تلاش دشمنان انقلاب برای قطع بازوهای منطقه‌ای انقلاب اسلامی اشاره و تاکید می‌کند: آنان در این برهه، جمهوری اسلامی را مستقیماً هدف عملیات جنایت‌کارانه‌ی خود قرار داده‌اند. واضح است که تلاش آن‌ها در جهت ناامن کردن کشور و اثبات ضعف نهادهای امنیتی ما و بی‌ثباتی و حتی طبق اعتراف مقامات آمریکایی براندازی رژیم اسلامی، با استفاده از برخی اختلافات و نقاط ضعف داخلی و نیز شیوه‌های جنگ نرم است، که از سال‌ها پیش آغاز کرد‌ه‌اند. بدیهی است که ما در این شرایط حساس، به تدوین یک راهبرد علمی دقیق برای مقابله با این وضعیت نیاز داریم. این راهبرد می‌تواند ابعاد عملیاتی در داخل و خارج داشته باشد.

میزگرد این شماره تابستان ۱۳۹۶ فصل‌نامه نیز به نحوی حوادث منطقه را در سال‌های اخیر مورد توجه قرار داده و شباهت‌ها و تفاوت‌های حوادث بالکان و خاورمیانۀ عربی را با حضورمحمد ایرانی، حسن بهشتی‌پور، حسین رویوران، سعدالله زارعی، محمدحسن زورق، حسین شیخ‌الاسلام، عزت‌الله عزتی، اصغر فهیمی‌فر، احمد کاظم‌زاده، ابراهیم متقی و سیدرضا میرطاهر به بحث و گفت‌و‌گوی رو در رو گذاشته است.

حسین رویوران در بخشی از مقدمه‌چینی‌هایش برای آغاز این بحث ابتدا به سیاست واگرایی کشورهای غربی در حوادث بالکان در دهه ۹۰ میلادی اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: استعمار برای هرچه بیشتر شکسته ساختن ظرف جغرافیایی تمدن اسلامی، از اختلاف مذهبی و قومی و زبانی که گاه خود در ایجاد آن‌ها مؤثر بوده است، استفاده می‌کند. در این چارچوب، متأسفانه این منطقه را وارد بحران کردند و به‌رغم همۀ تلاش‌هایی که ایران برای کمک به کشورها و مقابله با واگرایی انجام داد، متأسفانه تا همین الآن، این شکاف‌ها پُر نشده است.

امکان‌ناپذیری جبران کاهش ارزش پول در بانک‌داری بدون ربا، ساختار و فرآیند انتخابات در ایران، نگاهی کوتاه به روابط و معادلات قدرت در آمریکا و عربستان در گرداب ناکامی، مقاله‌هایی در این شماره فصل‌نامه فرهنگ اسلامی است که به قلم حسن سبحانی، ابراهیم متقی، حسن بهشتی‌پور و محمد ایرانی منتشر شده است.

درآمدی بر آسیب‌شناسی اخلاق مناظره، با تأکید بر مناظره‌های انتخاباتی سال 96 نوشته خلیل‌الله بیات، آمریکا و تلاش برای بازتولید بحران در خاورمیانه نوشته حسین رویوران و مصاحبه نشریه با موضوع خاورمیانه و تجربه‌ی تلخ تروریسم در گفت‌وگو با حسین رویوران و گلچین شعر، بخش‌های دیگری از مطالب این شماره نشریه را تشکیل می‌دهد.

چهل و هفتمین شماره فصل‌نامه فرهنگ اسلامی تابستان ۱۳۹۶ به صاحب‌امتیازی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، مدیرمسئولی علی‌اکبر اشعری و سردبیری محمدحسن زورق در ۲۷۲ صفحه منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.daftarnashr.com و یا www.farhangeeslamimag.com و یا کانال تلگرام @daftarnashr مراجعه فرمایند.

کد خبر 380866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha