جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمعه ده شهریور نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله محمد امامی کاشانی در مصلای امام خمینی (ره) تهران اقامه شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش  ایرنا ، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد با تشریح فلسفه و ابعاد حج افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در پیامی به مناسبت فرارسیدن ایام حج ابراهیمی تاکید کردند جهان اسلام باید بیدار شود.

وی ادامه داد: فلسفه حج این است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، باید به امت اسلامی توجه شود و دولت‌ها و روسای کشورها تلاش کنند که چه مصالحی برای مسلمین است و مشکلات امت اسلامی چیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز دنیای استکبار مفاسد زیادی را بوجود آورده است، اظهارکرد: موضوع امنیت ،ریخته شدن خون مسلمانان و ایجاد مشکلات اقتصادی از جمله موضوعاتی است که توسط دشمنان و صهیونیست‌ها ایجاد شده است .

آیت الله امامی کاشانی همچنین گفت: همه ملت‌ها وظیفه دارند که به این مساله توجه کنند و حقوق، امنیت مال، جان، حیثیت و آبروی خود را از دولت‌ها مطالبه کنند.

وی تصریح کرد: امروز باید فرهیختگان، خطیبان نماز جمعه و نویسندگان در سراسر جهان به این موضوع بپردازند.

خطیب نماز عید سعید قربان یادآور شد: نخبگان باید وضعیتی که امروز در فلسطین، یمن، سوریه و دیگر کشورها بوجود آمده و همچنین جنایاتی که در جهان اسلام توسط صهیونیست‌ها و هم پیمانانش صورت می‌گیرد بازگو و دولت‌ها را متوجه این موضوع کنند، این یک تکلیف است.

آیت الله امامی کاشانی افزود: متاسفانه اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت را در همه امور معنوی، سیاسی و اقتصادی جهان اسلام برهم زده است.

وی به آیاتی از قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: در قرآن آمده است که در ایام حج نخبگان در مکه جمع می‌شوند و تصمیم گیری می‌کنند که با کمال تاسف امروز این چنین نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: وسایل ارتباط جمعی باید همه مسایل را اطلاع رسانی کنند و این وظیفه‌ای برای ما است.

آیت امامی کاشانی با بیان این که جهان امروز برای تغییر نیازمند ولایت و امامت است خاطرنشان کرد: این تحول به دست حضرت ولی عصر (عج) ایجاد خواهد شد.

وی افزود: بحمدالله جمهوری اسلامی ایران از ولایت که به نیابت از امام زمان برخوردار است ولی در عین حال می‌بینیم که دشمنان کشور را این چنین احاطه کرده‌اند و راهی جز اتحاد، وحدت،انسجام، رسیدگی به مشکلات دیگران و به نحو عام در تمام جهان اسلام نداریم، این تکلیف و وظیفه‌ای است که از شهدای بزرگ و امام شهدا به ما رسیده است.

خطیب نماز عید سعید قربان در این مراسم یاد و خاطره شهید حججی را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد در این روز - روز سعید عید قربان همه مهمان امام زمان(عج) باشند .

امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید سعید قربان به تشریح فلسفه قربانی کردن در روز عید سعید قربان پرداخت و گفت: قربانی کردن به خدا نمی‌رسد و خون حیوان به خداوند ارتباطی ندارد و این که در جاهلیت خون گوسفند را به دیوار کعبه می‌مالیدند به معنای این که خداوند از آن بهره ببرد این خون و گوسفند به خدا نمی‌رسد .

وی افزود: این رابطه دل، روح وقلب و نوری است که باید با خدا باشد و تقوای شما تنها چیزی است که به خدا می‌رسد و خداوند این حیوان را تسخیر شما کرد، خداوند انسان را بر حیوان مسلط کرد وقدرت داد تا ذبح کند .

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این برای آنست که خداوند را بزرگ بدانید و بالاتر از خداوند هیچ چیز را قرار ندهیم و بدانیم که همه قدرت‌ها و عزت‌ها متعلق به خداوند است وبه جای تکیه برخود به خداوند تکیه کنیم .

آیت الله امامی کاشانی گفت: از آیه شریفه قرآن و فلسفه عید قربان پند می‌گیریم که همه کارها به دست خداوند است و بالای دست خداوند دستی قرار ندارد .

وی اظهارکرد: بنابراین خدا را بزرگ بشماریم وکارها را به خدا واگذار کنیم ودر دایره قرآن قرار بگیریم و با تقوا، نیکوکاری، احسان، خدمت به مردم وحل مشکلات مردم و رفع گرفتاری مسلمین ورعایت حقوق دیگران قدم برداریم و این چیزی که یک انسان ومومن باید داشته باشد .

کد خبر 380814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha