همشهری آنلاین: رییس جمهور کره جنوبی به ارتش این کشور دستور داده است توانایی هایی خود را در عرصه‌های مختلف برای مقابله با تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی افزایش دهد.

 دستور جدید رییس جمهور کره جنوبی برای مقابله با پیونگ یانگ

به گزارش ایرنا، «مون جائه این» اعلام کرد که باید قدرت کشور در زمینه نظامی آنچنان افزایش یابد تا این تهدیدها عملا اثر خود را از دست بدهد.

سخنان «مون» در حالی عنوان می شود که کره شمالی بامداد روز سه شنبه موشکی را از سواحل شرقی خود شلیک کرد که از فراز خاک ژاپن عبور کرد و موجب وحشت ساکنان مناطق شمالی این کشور شد.

رییس جمهوری کره جنوبی می گوید که از تمرکز کره شمالی برای ساخت تسلیحات اتمی به شدت نگران است و به همین خاطر ارتش باید برای مقابله احتمالی با تحرکات نظامی پیونگ یانگ از هر نظر آماده باشد.

وی بخصوص تصریح کرد که کشورش می بایست در زمینه ساخت و توسعه زنجیره و سامانه موشکی و موشک های رهگیر و همچنین توان مقابله و تلافی جویانه، به بالاترین سطح برسد.

روزنامه هرالد از کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل «مون جائه این» آورده است: وقتی کره شمالی روی ساخت سلاح های اتمی متمرکز می شود ما هم باید توان خود را در عرصه های فوق بالا ببریم.

او در ملاقات با شماری از افسران و مقام های نظامی ارتش در کشورش خاطر نشان کرد که باید فساد در ارتش ریشه کن شود.

به گفته رییس جمهور کره جنوبی ریشه کن کردن فساد در ارتش موجب می شود تا توان بیشتری در زمینه نظامی برای رویارویی با کره شمالی داشته باشیم.

او از ارتش خواست خود را آماده کند تا زمانی که لازم بود مجازات هایی را در ارتباط با تهدیدهای کره شمالی علیه این کشور در نظر بگیرد.

«مون» همچنین گفت که رشد تولید ناخالص داخلی کره جنوبی 45 برابر کره شمالی است و باید در عرصه نظامی نیز بالاتر از این کشور قرار گیرد.

برخی از کارشناسان نظامی در کره جنوبی از دولت خواسته اند در صورت لزوم برای ساخت تسلیحات اتمی نیز به منظور مقابله با کره شمالی اقدام کند.

کد خبر 380770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha