فقط درختان قدیمی و استخر بزرگ بوستان اندیشه نیستند که اهالی منطقه را جذب خود می‌کنند، بلکه کتاب‌خانه و فرهنگ‌سرایی که در دل آن قرار دارد، با برنامه‌های گاه و بیگاه، بازارچه‌های متنوع و... رونق چهارفصلی به بوستان اندیشه داده‌اند.

دوچرخه شماره ۸۹۰

خود من بارها به اين بوستان مراجعه کرده‌ام؛ مثلاً براي جشنواره‌ي پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، جشنواره‌ي خرما، برنامه‌ي يک روزه‌ي شهر در دست بچه‌ها و...

در هرحال اگر يک بعدازظهر تابستاني گذرتان به خيابان شريعتي، خيابان شهيد دکتر قندي بيفتد مي‌توانيد بوستان سرسبزي را ببينيد که معمولاً جمعيت زيادي در آن مشغول استراحت‌اند يا بدمينتون بازي مي‌کنند و يا از وسايل  ورزشي نصب شده استفاده مي‌كنند.

البته علاوه بر اين وسايل ورزشي، علاقه‌مندان مي‌توانند از خانه‌ي دوچرخه‌ي شهرداري، دوچرخه‌اي بگيرند و دوچرخه‌سواري كنند و يا هرصبح در ايستگاه ورزشي اين بوستان، ورزش کنند. هم‌چنين در قسمت شمالي بوستان محوطه‌ي ميزهاي شطرنج قرار دارد.

افرادي هم هستند که به‌منظور استفاده از کتاب‌خانه به اين بوستان مي‌آيند. ساختمان قديم کتاب‌خانه‌ي انديشه در سال 1374 تأسيس شده و اين مركز زير نظر فرهنگ‌سراي انديشه فعاليت مي‌كند.

البته اين کتاب‌خانه از سال 1390 به ساختمان جديدي منتقل شده که در مکان فعلي فرهنگ‌سراي انديشه قرار دارد و علاقه‌مندان مي‌توانند در طول هفته حتي در روزهاي تعطيل از امكانات آن استفاده كنند.

فرهنگ‌سراي انديشه با دارابودن سالن آمفي‌تئاتر، سالن اجتماعات، کتاب‌خانه‌ي شبانه‌روزي، نگارخانه و برگزاري دوره‌هاي آموزشي نقش مهمي در تغيير فضاي اين بوستان به سمت تفريح‌هاي فرهنگي‌هنري داشته است.

در حال حاضر در بوستان انديشه‌ گونه‌هاي گياهي از قبيل خرمالو، چنار، افرا، صنوبر، اقاقيا، كاج تهران، سرو، سدروس، تويا و درختچه‌هايي از قبيل ياس هندي، نرگس درختي و... وجود دارد.

 


عكس: محمود اعتمادي

کد خبر 380617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha