سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

هرچند در تابستان امسال ایران اتفاق‌هایی چون طوفان هاروی آمریکا و رقابت ۲مشت‌زن بزرگ نیفتاد اما گیشه فروش در مقایسه با تابستان گذشته و حتی بهار امسال به‌شدت افت کرد.

ساعت ۵ عصر

 پيش از اين كارشناسان يك نيمسال دوم بسيار نگران‌كننده براي سينماي ايران پيش‌بيني كرده بودند كه به‌نظر مي‌رسد نشانه‌هاي آن از همين امروز پيداست.

به گزارش همشهري، اگر فروش‌هاي شگفت‌انگيز 84هزار تومان براي «قلب سفيد قاصدك‌ها» (كمتر از 10تماشاگر) و 2ميليون و 71هزار تومان براي «ماه در جنگل» (نزديك به 200تماشاگر) را كنار بگذاريم، فيلم‌هايي هم بودند و هستند كه تصور مي‌شد در اكران عمومي بهار و تابستان به رقم‌هاي معقول و منطقي برسند. گرچه اين پيش‌بيني‌ها به واقعيت نپيوست و آنچه در نهايت به‌حساب سينمادار، تهيه‌كننده و شركت پخش واريز شد، خيلي‌ها را نااميد كرد.

  • ساعت 5 چند؟

مهران مديري به اميد شكستن تمام ركوردهاي فروش پا به عرصه سينما گذاشت و نخستين تجربه كارگرداني خود را در بهترين زمان ممكن روانه پرده‌ها كرد. «ساعت 5عصر» كه در روزهاي اول اكران تقريبا تمام ركوردهاي گذشته و حال سينما را جابه‌جا كرده بود، به‌تدريج تماشاگران خود را از دست داد و امروز در ششمين هفته نمايش تازه از مرز 8ميليارد تومان گذشته است. فيلم مديري به لطف سفرهاي استاني آقاي كارگردان در 3هفته آينده در بهترين حالت 2ميليارد تومان ديگر به اندوخته‌هاي خود مي‌افزايد و با حدود 6ميليارد تومان كمتر از «خوب، بد، جلف» پيمان قاسمخاني از پرده‌ها پايين مي‌آيد. به اين ترتيب، رقابت خالقان بهترين طنزهاي تاريخ تلويزيون در سينما به نفع آقاي فيلمنامه‌نويس پايان مي‌يابد.

  • نقطه كور كور كور

از روزهايي كه نام بازيگري چون محمدرضا فروتن سينمادوستان را به سالن‌هاي تاريك مي‌كشاند، سال‌ها گذشته و ستاره «شب‌يلدا»، «مرسدس»، «دو زن»، «قرمز»، «طبقه حساس»، «عيار14» و... ديگر گزينه اول مردم براي ديدن فيلم نيست اما انتظار هم نمي‌رود فيلمي كه او در آن نقش اصلي را ايفا كرده كمتر از 300ميليون تومان در اكران عمومي بفروشد. «نقطه كور» مهدي گلستانه در اكران دوم نوروز به نمايش درآمد و با وجود حضور بازيگراني چون فروتن، هانيه توسلي، شقايق فراهاني، محسن كيايي و خاطره اسدي با رقمي در حدود 295ميليون تومان به اكران خود پايان داد.

  • آشوبم، آرامشم تويي...

فيلمي كه به اميد شكستن ركوردها و رقم‌زدن فروشي خيره‌كننده از اواخر ارديبهشت روي پرده رفته بود، به 400ميليون تومان هم نرسيد و از پرده پايين آمد. كاظم راستگفتار معتقد بود «آشوب» او به لطف حضور ستاره‌ها و استفاده از ساز و آواز در تهران قديم خوب مي‌فروشد اما پيش‌بيني فيلمساز قديمي و خالق «نقاب» درست از آب درنيامد و شد آنچه نبايد. آشوب كه از انبوه تيزرهاي تلويزيوني هم سود مي‌برد، به معني واقعي كلمه فيلمي پرستاره بود؛ كورش تهامي، آتيلا پسياني، يكتا ناصر، فرهاد آئيش و داريوش فرهنگ در كنار دست‌كم 15بازيگر سرشناس ديگر چيزي نبود كه مردم دوستش داشته باشند و يك نقطه ابهام در كارنامه راستگفتار به يادگار گذاشت.

  • آخرين تلاش براي ميلياردي شدن

محمدحسين فرح‌بخش كه به گفته خودش در هر فيلم خود انبوهي از خطوط قرمز فرضي را مي‌شكند تا فضا را براي ديگران باز كند، اين بار در برآوردهايش ره به خطا برد و با «پا تو كفش من نكن» يك ناكامي را تجربه كرد. فيلمساز و تهيه‌كننده سرشناس كه قصد داشت با وام گرفتن از موضوع «50كيلو آلبالو» در گيشه بدرخشد، هنوز نتوانسته يك ميليارد توماني شود؛ مرزي كه معمولا تمام فيلم‌هاي تحريمي حوزه هنري آن را پشت سر مي‌گذارند. پا تو كفش من نكن در آخرين روزهاي اكران 900ميليون تومان فروخته و البته يكي دو هفته ديگر هم روي پرده مي‌ماند.

کد خبر 380558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha